خبرهای داغ:
در دوره توانمندسازی سرگروه های صالحین کودک و نوجوان؛

مربیان باید چندبعدی باشند

حجت الاسلام محمدحسین راستگو بنیانگذار طرح تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم با بیان اینکه یک مربی باید نسبت به خودش در ابعاد مختلف شناخت داشته باشد گفت : مربیان باید چندوجهی و چند بعدی باشند و به همین صورت نیز عمل کنند.
کد خبر: ۹۱۶۳۳۹۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام محمدحسین راستگو مدرس و پژوهشگر فقه، اصول و تعلیم و تربیت در دوره توانمندسازی سرگروه های صالحین کودک و نوجوان استان سمنان با بیان اینکه یک مربی خوب و حرفه ای باید ابتدا نسبت به خودش در ابعاد مختلف شناخت داشته باشد گفت : شناخت و توانمندی بدنی اولین ویژگی یک مربی حرفه ای است که با این مهم می توان با کودکان و نوجوانان به فعالیت های ورزشی و ... پرداخت.
او با بیان اینکه شناخت علمی دومین ویژگی یک مربی است افزود : کودکان امروزه با کودکان نسل های قبل تفاوت های زیادی پیدا کرده اند که افزایش شناخت علمی نمونه ای از تفاوت کودکان امروزه با کودکان نسل های قبل است.
حجت الاسلام راستگو با اشاره به اینکه مربیان باید خودشان را از نظر علمی تقویت کنند تصریح کرد : یک مربی خوب باید همیشه مطالعه داشته باشد و تحقیق و پژوهش را سرلوحه کار خود قرار دهد و درحیطه های مختلف و علوم متفاوت در حد توان به کسب تجربه و علم بپردازد.
این مدرس کشوری با بیان اینکه کودکان امروزه هر کدام خود یک پژوهشگر هستند گفت : یک مربی خوب و حرفه ای باید در تمام زمینه ها اطلاعات کافی و وافی را داشته باشد تا در هنگام نیاز آن را به کودکان انتقال دهد و همیشه یک قدم از متربی جلوتر باشد.
او با بیان اینکه یک مربی باید توان کنترل کودکان و نوجوانان را داشته باشد گفت : آرامش روانی و یاد خدا دو نکته مهمی است که مربیان باید همیشه مدنظر داشته باشند و همچنین بتوانند با آرامش و تسلط کافی به همراه جذابیت فرآیند رفتار کودکان را مدیریت کنند.
بنیانگذار طرح تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم از دیگر ویژگی های مربیان را توان به کارگیری روش های مختلف و به روز دانست و افزود : یک مربی توانمند باید از روش های مختلفی جهت انتقال مطالب خود استفاده نماید مثلا از بازی، فن بیان، زبان بدن و ... به نحو احسن استفاده نماید.

مربیان باید چندبعدی باشند

مربیان باید چندبعدی باشند

مربیان باید چندبعدی باشند

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها