خبرهای داغ:

حضور آثار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به بخش بین المللی جشنواره سیمرغ

آثار دانشجویان هنرمند دانشگاه علوم پزشکی در رشته‌های خوانندگی، تئاتر و شعر به بخش نهایی جشنواره بین الملی سیمرغ راه یافت.
کد خبر: ۹۱۶۳۳۹۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، "سپهر سویزی"، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و دارنده رتبه سوم خوانندگی پاپ در نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، برای سومین سال پیاپی به بخش نهایی این جشنواره راه یافت.
او برای نخستین بار حضور در جشنواره سیمرغ را از سال ۹۶ و با شرکت در رشته آواز سنتی تجربه کرد و به مرحله نهایی نیز راه یافت، اما موفقیت اصلی در جشنواره سال گذشته و با کسب رتبه سوم او در رشته خوانندگی پاپ رقم خورد.
همچنی همزمان با اعلام نتایج راه یافتگان بخش تئاتر این جشنواره، نام "انگیزه‌های سلبی نهنگ ها" نیز در میان ۱۷ تئاتر صحنه‌ای دیگر به چشم می‌خورد تا بدین ترتیب تعداد آثار راه یافته از این دانشجوی هنرمند به جشنواره دهم به عدد ۲ افزایش یابد.
پیش از این و در اردیبهشت ماه نیز نمایشنامه این تئاتر رتبه نخست جشنواره ویرگول را از آن خود کرده بود. یاسین نعیمی امینی علاوه بر نویسندگی، طراحی و کارگردانی و چندین فعالیت دیگر در این اثر را نیز بر عهده دارد. به گفته وی، انگیزه‌های سلبی نهنگ‌ها به انگیزه‌هایی اشاره دارد که باعث می‌شود نهنگ‌ها مرگ اکتسابی را انتخاب کنند و ماجرای آدم‌هایی است که بیشتر از سطح معمول فکری هم نسل‌های خود هستند، اما مسیر اشتباهی را انتخاب می‌کنند.
این نمایش نامه شامل هفت پرده با زمان‌ها و مکان‌های گوناگون بوده و به زبان فرانسه نیز ترجمه شده است. همچنین حدود ۳۰ دقیقه از این تئاتر به موسیقی اختصاص یافته و قطعه‌هایی به پنج زبان زنده دنیا در این نمایش اجرا می‌شود.
همچنین هیات داوران بخش هنر‌های ادبی دهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، اسامی برگزیدگان این بخش را به دبیرخانه جشنواره اعلام کرد. در این میان، اثر یاسین نعیمی امینی توانست در رشته شعر نو در کنار ۹ اثر از دانشجویان دانشگاه‌های شیراز، اهواز، بندرعباس، فسا و تبریز به این جشنواره راه یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها