فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در نشست خبری عنوان کرد
فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه با اشاره به شرکت فرزندان این دیار در راهیان نور ۹۸ و ۹۹ گفت: سال گذشته ۷ میلیون زائر از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۱۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار یعقوب سلیمانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان کردستان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای والامقام استان کردستان اظهار داشت : کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است ؛ این شهدا با خدای خود معامله و تجارت کردند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران تصریح کرد: هرساله شاهد تعالی اردو‌های راهیان نور کشور از لحاظ کمی و کیفی هستیم.

او ادامه داد : سال گذشته ۷ میلیون نفر از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید کردند.

سردار سلیمانی با اعلام اینکه امسال شاهد تعالی راهیان نور در سرزمین مجاهدت‌های خاموش و سرزمین هنر و فرهنگ خواهیم بود، تصریح کرد: بستری که بتوان این مجاهدتها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌ها را با نگاه جهادی منعکس، شعله ور، نورانی و به نسل‌های جوان معرفی کرد، در راهیان نور فراهم است.

او رویکرد راهیان نور را رویکری رو به جلو توصیف کرد و ادامه داد: این رویکرد با نگاه به فرمایشات رهبری تدوین شده است.

سردار سلیمانی توجه به استان‌های ویژه را جزو اولویت‌های راهیان نور دانست و اذعان کرد: یکی از برنامه‌ها و کار ویژه‌های این کاروان برنامه فصل رویش است که با کیفیت و کمیت خاصی هر ساله بیش از ۵ هزار نفر از دانش آموزان اهل تسنن در این برنامه حضور یافته و از این برنامه بهره مند می‌شوند.

او با ذکر اینکه فصل تابستان فرصتی مغتنم در اجرای برنامه‌های فرهنگی تربیتی راهیان نور است، ادامه داد : از دیگر برنامه‌های اجرایی حمایت در قالب بسته‌های فرهنگی از حضور افرادی است که یا خودرو‌های شخصی در مناطق راهیان نور شرکت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور از حضور صد درصدی دانشجویان در کاروان‌های راهیان نور خبر داد و گفت: برنامه ریزی‌های خوبی در کارگروه‌ها صورت گرفته.

او با بیان اینکه تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد نشانگر بصیریت بالای مردمان کردستان است، تصریح کرد: دشمنان از تمام ظرفیت هایشان در راستای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در قالب‌های سخت افزاری و نرم افزاری لحاظ می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه پاسداران از اقدامات راهبردی سپاه را توجه به زیرساخت‌ها و بستر‌ها دانست و افزود: نگاه محتوایی، تقویت عرصه روایتگری و آموزش راویان در پیش گرفته شده است.

او راهیان نور را محور وحدت دانست و تصریح کرد: راهیان نور بستر گسترش خودگذشتگی‌ها و فداکاری هاست.

سردار سلیمانی با گریز به روشنگری حضرت زینب (س) از واقعه کربلا، گفت: امروز نیز دغدغه روایتگری جانفشانی‌ها در قالب حرکت فرهنگی راهیان نور جامعه عمل پوشانده شده و محور وحدت بخش انگیزه ها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها شده است.

او رویکرد راهیان نور بسیج و سپاه را حرکت و هدایت به توجه و اهتمام به زیرساخت‌ها در غرب و شمال غرب کشور و محتوا را در پیش گرفته است، ادامه داد: تعامل خوبی در بین مسئولان غرب و شمالغرب شکل گرفته و در راستای اثرگذاری بیشتر هماهنگی‌های صورت گرفته و تعلقات خاص هر استان در این رویه گنجانده شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور با اعلام اینکه با نگاه مردمی سرمایه گذاری‌هایی در راستای تأمین زیرساخت‌ها تلاش می‌شود، خاطرنشان کرد: زیرساخت زیست در استان کردستان نسبت به استان آذربایجان غربی بیشتر است و به همین خاطر اقداماتی در راستای ایجاد همبستگی بین مسیر‌های حرکت راهیان نور صورت پذیرفته است.

سردار سلیمانی با اعلام اینکه با حمایت‌های صورت گرفته و برنامه ریزی‌های لحاظ شده شاهد حضور زائرین بیشتری از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب خواهیم بود، گفت: تلاش می‌شود تمامی اقشار جامعه در این کاروان‌ها حضور یافته و توجه مضاعفتری به این مهم لحاظ شود.

ارسال نظرات