برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان در یزد باید مثال زدنی شود

دبیر اجرایی هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان گفت: با پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان در استان یزد، این همایش به گونه‌ای مثال زدنی در استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۴۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، هادی نباتی نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان در میبد با معرفی دست اندرکاران برگزاری این اجلاس افزود: اجلاس بین المللی پیرغلامان هر ساله در ایران برگزار می‌شود و برگزاری آن با توجه به توان اجرایی که لازم است با همکاری صدا و سیما و بر اساس چارچوب همایش مقدمات اجرای آن در تهران و تمهیدات برگزاری این همایش در محل برگزاری که امسال استان یزد انتخاب شده، دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: در تهران ثبت نام پیرغلامان و بررسی شرایط و تکراری نبودن نام آن‌ها و نیز اندیشیدن تدابیری برای پذیرایی ازمهمانان در تهران و نیزبرنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی هم برای برگزاری همایش و مستقر شن مهمانان در یزد و میبد پیگیری می‌شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری یزد نیز گفت: شهرستان میبد با عنایت به صبغه فرهنگی و همت خیرین افتخار برگزاری مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان به مدت یک روز را دارد.
محمدعلی شاه حسینی افزود: نزدیک به ۵۰ مهمان خارجی، ۵۵۰ نفر مهمان از جامعه مداحان کشور درشهر‌های مختلف ایران وارد استان یزد و میبد می‌شوند و به همراه ۲۵۰ نفر از پیرغلامان استان طبق برنامه ریزی و هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد در این همایش شرکت دارند.
وی یادآور شد: یک شب از مراسم نیزبا حضور یکی از مداحان کشوری دریکی از مکان‌های مذهبی شهرستان میبد برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استانداری یزد کنترل ورودی‌های شهر، معابر، تبلیغات شهری و نوع طراحی‌ها را نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد: شهرمیبد باید با اندیشیدن تمهیدات و عنایت به در نظر گرفتن مسائل رفاهی و فراهم کردن شرایطی بهینه با همکاری ادارات و ارگان‌های مرتبط رنگ و بوی برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان را به خود بگیرد و استان یزد به عنوان حسینیه ایران با سنگ تمام گذاشتن میزبان خوبی برای مهمانان این اجلاس بین المللی شود.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز هم گفت: برای نخستین بار استان یزد میزبانی برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان را به دنبال تحویل گرفتن پرچم این اجلاس توسط محمود زمانی قمی استاندار سابق دارد.
احمد پهلوانیان تصریح کرد: شهرستان میبد با عنایت به داشتن شخصیت‌هایی فرهیخته، ظرفیت‌ها وقدمت تاریخی که دارد از همه جهات برجسته است.
فرماندار میبد هم گفت: محوریت برگزاری اجلاس پیرغلامان در میبد و درمجموعه هتل کریاس پلاس این شهربا توجه به امکانات و ظرفیتی دارد در سایه رنامه ریزی و اندیشیدن تمهیداتی برگزار می‌شود.
حسین فلاح با اشاره به مایه افتخارو خیر و برکت بودن برگزاری این اجلاس برای شهرستان میبد، افزود: این همایش از چندین شبکه داخلی و جهانی به صورت زنده منعکس می‌شود و در برگزاری آن باید برنامه ریزی‌هایی برای کنترل تردد و ترافیک، امنیت، بهینه کردن ورودی شهر در خور برگزاری اجلاس و... برای میزبانی مطلوب از مهمانان اجلاس دنبال شود.
در این نشست به موضوعاتی مانند نحوه استقبال از میهمانان، تهیه کلیپ از مراسم، تبلیغات، اطلاع رساتی، نادیده نگرفتن هیئت‌های مذهبی شهرستان و دعوت از آن‌ها و نیز از کانون مداحان و دعوت از روحانیون شهرستان با توجه به ظرفیت محل برگزاری اجلاس، استفاده از این ظرفیت و پتانسیل خوب برای معرفی شهرستان میبد و تشکیل کمیته‌هایی با داشتن صورت جلسه و پرداختن به جزئیات برای برگزاری بهینه مراسم اشاره شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات