مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار کمک معیشت و ۸۵۳ فقره کمک هزینه ازدواج به ارزش ۱۷ میلیارد ریال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۴۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  محمد رسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در نشست خبری با خبرنگاران کردستان که امروز در سنندج برگزار شد اظهار کرد: ر. حال حاضر ۶۰ هزار خانوار با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت از کل جمعیت استان زیرپوشش خدمات کمیته امداد استان قرار دارند.

شیخی‌زاده اذعان داشت: این سه گروه جامعه زیرپوشش کمیته امداد نسبت به کل خانوار‌های استان ۱۴ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: کل اعتباری که در سال ۹۸ در سرفصل‌های مختلف به جامعه هدف این نهاد اختصاص پیدا کرده، ۵۴۲ میلیارد تومان بوده است.


به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان، از محل اعتبارات بانکی تاکنون ۹۵ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل صندوق کمیته امداد به بحث اشتغال اختصاص پیدا کرده است.


شیخی‌زاده گفت: ۶۰ میلیارد تومان از کل ۵۴۲ میلیارد تومان اعتبار امسال باید به صورت استانی از محل صدقه، زکات و کمک خیرین و ... تامین شود.

وی اذعان داشت: در بحث منابع دولتی که هم از بودجه و هم هدف‌مندی یارانه‌ها تامین می‌شود ۲۷۲ میلیارد تومان و از محل صندوق امداد ولایت هم ۲۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار تامین و در سرفصل‌های مختلف برای جامعه هدف زیرپوشش این نهاد هزینه می‌شود.

پرداخت ۵۳۰ میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار کمک معیشت و ۸۵۳ فقره کمک هزینه ازدواج به ارزش ۱۷ میلیارد ریال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.

شیخی‌زاده پرداخت یک هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال به مددجویان، پرداخت یک هزار و ۵۰۰ مورد کمک هزینه تحصیلی به ارزش ۹ میلیارد ریال به طلاب، دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر کمک‌های این نهاد در سال جاری اعلام کرد.

شیخی‌زاده از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۹۵۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: در چهار ماهه اول امسال برای ۵۳ نفر کاریابی انجام گرفته و به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کارفرما داده شده است.

وی به اقدامات انجام گرفته در حوزه مسکن هم گریزی زد و گفت: در حوزه مسکن در چهار ماهه اول امسال ۲۸ واحد شهری و ۲۱ واحد روستایی با صرف یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان اذعان داشت:در حال حاضر ۳ هزار خانوار پشت نوبتی در استان داریم که باید افراد توانمند زیرپوشش را خارج تا بتوانیم این پشت نوبتی‌ها را وارد سیستم کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات