خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: امروز به صورت همزمان 700 نفر از فرماندهان پایگاه های بسیج خواهران در نهضت نهج البلاغه خوانی استان آغاز به کار می کنند.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۵۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی صبح امروز در حاشیه برگزاری کارگاه نهضت نهج البلاغه خوانی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج اظهار داشت: بسیج جامعه زنان افتخار دارد در طلیعه دهه ولایت همراهی با نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی را در استان آغاز کند.

 

 وی ادامه داد: اگر چه این حرکت چند سال گذشته در یکی از شهرستانهای استان برگزار شد اما به صورت شبکه ای و سازمانی امسال برای اولین بار در سه شهر طبس، قاین و بیرجند برگزار می شود.

 

روستا، شبکه هدایتی و مدیریتی را در طرح قرآنی بسیج مکمل یکدیگر دانست افزود: در شبکه هدایتی بسیج طرح  قرآنی صراط را می خوانند که همان حلقه های صالحین هستند و در شبکه مدیریتی بسیج برای فرماندهان پایگاه های بسیج کارگاه نهضت نهج البلاغه خوانی تدبیر شد که این دو شبکه همچون دو بال پرواز هستند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: نهج البلاغه مرام نامه هستی است که سبک زندگی را با مطالعه آن فرا می گیریم به طوریکه آیه ها و خطبه های اجتماعی نهج البلاغه نسبت به خطبه های فردی 70 درصد بیشتر است لذا برای سیاستها و روابط اجتماعی به این متن شریف نیازمندیم.

 

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: "کسی که بخواهد قرآن را بداند باید نهج البلاغه را بخواند" ادامه داد: تمام این موارد از جمله اهداف کلان هستند که مضاف بر اینها امسال  و در 40 سالگی بسیج  مفتخریم تا با راه اندازی این نهضت مأموریت ویژه ای برای سنوات پیشرو داشته باشیم.

 

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در این کارگاه بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت نهج البلاغه تبیین می شود افزود: امروز به صورت همزمان 700 نفر از فرماندهان پایگاه های بسیج خواهران در نهضت نهج البلاغه خوانی استان آغاز به کار می کنند که در این مرحله  از شهرهای مربوطه 15 نفر از مربیان به نمایندگی از آنها در کارگاه نهضت نهج البلاغه خوانی حضور دارند.

 

روستا تصریح کرد: امید داریم تا با همکاری نهادهایی همچون بنیاد غدیر، اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم  نهضت نهج البلاغه خوانی را در کل استان فراگیر کنیم و با همکاری بیشتر بنیاد غدیر این طرح شمول پیدا کند تا همه از این خوان معنویت بهره مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها