دوره توانمند سازی دبیران درس آمادگی دفاعی با حضور ۵۰ نفر از دبیران این درس از شهرستانهای چابهار،کنارک،قصرقند،بنت و فنوج در شهرستان چابهار به مدت ۳ روز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۷۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، سرهنگ محمدعلی پوراحمدیان، فرمانده سپاه شهرستان چابهار در دوره توانمند سازی مربیان درس آمادگی دفاعی جنوب استان که در شهرستان چابهار برگزار شد، گفت: درس آمادگی دفاعی شامل برنامه ریزی برای آن دسته از آموزش‌ها و مهارت‌هایی است که در زمینه دفاع عامل و غیر عامل در برابر تهدید‌ها و تهاجمات نظامی و غیر نظامی دشمنان نظام و عناصر وابسته به آن‌ها لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سال هاست با عنوان درسی آمادگی دفاعی در پایه نهم و دهم متوسطه به آموزش تئوری و عملی آن می‌پردازد، آموزش تئوری آمادگی دفاعی بر عهده آموزش و پرورش و آموزش عملی آن توسط مربیان تحت آموزش سپاه پاسداران و بسیج دانش آموزی است.

سرهنگ پور احمدیان با اشاره به اقدام سپاه پاسداران مبنی بر مربیان متخصص برای اردو‌های عملی در چند سال اخیر بیان کرد: این موضوع نیز با چالش‌هایی مواجه شده، اما بزرگترین مظلومیت این درس این است که درس آمادگی دفاعی دبیر تخصصی ندارد و با وجود اینکه دانشگاه فرهنگیان برای تمام دروس معلم تربیت می‌کند این درس در مظلومیت به سر برده و معلم متخصص آن تربیت نمی‌یابد.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه آموزش مهارت دفاعی در آموزش عمومی تحصیلی دانش آموزان بسیار حیاتی است تصریح کرد: مهارت‌های دفاعی می‌تواند نرم و سخت باشد که دانش آموزان در مهارت‌های سخت باید، جهت یابی، زندگی در شرایط سخت، تیراندازی، دفاع شخصی، نظام جمع و دیگر مهارت‌های سخت را به بهترین نحو آموزش ببینند.

این مسئول در ادامه افزود: در عصر حاضر پدافند غیرعامل به عنوان دفاع بدون استفاده از سلاح‌های جنگی، یکی از محور‌های مهم دفاع همه جانبه در کشور ما است، این امر مهم نیز یکی از اهمیت توجه به این رشته تخصصی در بدنه آموزش و پرورش را دوچندان می‌کند.
ارسال نظرات