خبرهای داغ:

"فاطمه" و "علی"محبوب‌ترین نام انتخابی برای فرزندان در شهر کریمه اهل بیت (ع)

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با بیان اینکه آمار تولد در قم ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: در چهارماهه نخست امسال اسامی فاطمه، زهرا، زینب و حلما بیشترین اسامی منتخب برای فرزندان دختر و علی، امیرعلی، محمدحسین بیشترین اسامی منتخب برای پسران بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۵۴۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، خلیل مرادی در جلسه شورای راهبردی ثبت‌احوال که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار داشت: برای این امر الهی باید از ظرفیت سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف و امور خیریه استفاده کرد.

وی افزود:رشد جمعیت و افزایش ازدواج ازجمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی را درزمینهٔ تشویق به ازدواج و جمعیت در قم انجام داده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم تصریح کرد: در چهارماهه نخست امسال اسامی فاطمه، زهرا، زینب و حلما بیشترین اسامی منتخب برای فرزندان دختر و علی، امیرعلی، محمدحسین و امیرحسین بیشترین اسامی منتخب برای پسران بوده است.

مرادی با اشاره به طلاق‌های ثبت‌شده در استان قم ادامه داد: ۲۱ درصد مربوط به ۲۰ الی ۲۴ سال و ۲۵ سال درصد طلاق مربوط به ۳۰ الی ۳۴ سال است، و ۴۴ درصد طلاق‌ها در کمتر از ۵ سال از ازدواج به ثبت رسید، میانگین سن زنان در طلاق ۳۰ سال و میانگین سن مردان نیز ۳۶ سال است.

وی ابراز کرد: آمار ولادت در استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت یک‌هزار و ۲۱۵ موردی، ۱۵ درصد کاهش‌یافته است و آمار وفات چهارماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت:امسال ۱۸ درصد کاهش ازدواج و طلاق داشتیم، در چهارماهه نخست سال جاری ۲۲۷۸ ازدواج و ۷۹۹ طلاق در قم انجام شد، در چهارماهه نخست سال جاری ۹۸.۲۷ ولادت و ۹۸.۳۲ درصد ثبت مرگ داشتیم.
ارسال نظرات