خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
همزمان با هفته خبرنگار کتابخانه رسانه در خانه مطبوعات شیراز افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۰۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی رسانه بعد از سال‌ها انتظار، جامه عمل پوشید. البته مراسم افتتاحیه به رغم انتظار طولانی از وعده تا عمل، خیلی سریع انجام شد و فضای کوچک با نور و تهویه نامناسب و تعداد معدود کتاب‌ها خیلی به ایده‌آل ذهنی خبرنگاران نزدیک نبود و توقع آن‌ها را از کتابخانه تخصصی برآورده نمی‌کرد؛ اما مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه اعلام کرد: در صورت مشارکت اهالی رسانه، وسعت مکان و تجهیز هرچه بیشتر کتابخانه تخصی رسانه را حمایت می‌کنیم.

قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کتابخانه تخصصی رسانه در حال حاضر با حدود ۷۰ کتاب و نشریه در فضایی جنب خانه مطبوعات افتتاح شد. البته طبق برنامه ریزی قرار بود این کتابخانه با بیش از صد عنوان کتاب افتتاح شود اما با معجزه پست کتابهای سفارشی ما یک روزه از تهران به شیراز رسیده اما بیش از یک روز و نیم است در شیراز به دست ما نرسیده است.

غیاث‌الدین ملک حسینی افزود: بزودی کتاب‌های سفارشی به این کتابخانه افزوده می‌شود. ما برای تامین کتاب‌ها با انتشارات ثانیه که انتشارات تخصصی رسانه است و چهل عنوان کتاب در این زمینه دارد ارتباط گرفتیم و تمام کتاب‌های این انتشارات را در کتابخانه داریم از موسسه خانه کتاب هم تعدادی کتاب گلچین شده سفارش دادیم که به محض تامین اعتبار به دست ما می‌رسد. کتاب‌های موسساتی چون همشهری، اطلاعات و جام جم و مرکز مطالعات رسانه‌ها هم برای تجهیز کتابخانه تخصصی رصد کردیم و تعدادی را سفارش دادیم.

وی در خصوص وضعیت کتابخانه نیز توضیح داد: هدف ما این بود که افتتاح کتابخانه تخصصی رسانه در حد حرف و وعده نماند و بعد از مدت‌ها انتظار عینیت پیدا کند. طبیعتا سخت‌ترین قدم اولین قدم است. امیدواریم قدم‌های بعدی سریعتر برداشته شود وفضای کتابخانه برای حضور اهالی رسانه مطلوب تر شود.

قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های استان فارس با اشاره به اینکه نشست همفکری ماهانه برای اهالی رسانه در این فضا پیش بینی شده ابراز داشت: در حال حاضر کتاب‌ها در سه بخش مباحث پایه ای روزنامه نگاری و خبرنویسی و گزارش نویسی، اصول کار رسانه های مکتوب و دیجیتال و عکاسی و گرافیک مطبوعاتی غنای خوبی دارد.

ملک حسینی در خصوص ساعات کار کتابخانه نیز پاسخ داد: ساعت کاری کتابخانه درماه‌های ابتدایی صبح تا ظهر است اما در ادامه بنا داریم که کتابخانه در دو شیفت به اهالی رسانه خدمات ارائه دهد. البته در حال حاضر چون کتاب‌ها هنوز کدگذاری نشده برنامه امانت دادن کتاب نداریم. اهالی رسانه می‌توانند از ابتدای شهریورماه  برای امانت گرفتن کتاب مراجعه کنند. در حال حاضر مطالعه کتاب در کتابخانه بلامانع است.

وی درباره شرایط و نحوه عضویت نیز خاطرنشان کرد: عضویت در این کتابخانه مختص اصحاب رسانه است و برای آنها کارت عضویت در کتابخانه صادر می شود.

ملک حسینی یادآور شد: ما برای تجهیز و توسعه کتابخانه به مشارکت و همکاری اهالی رسانه نیاز داریم. علاقمندان می‌توانند با اهدای کتاب یا امانت دادن کتاب‌های خود یا معرفی کتاب‌های مفید در حوزه رسانه ما را یاری دهند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها