فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه عملکرد صادقانه رسانه‌ها می‌تواند کمک شایانی به مسئولین در تصمیم گیری‌ها داشته باشد، گفت: عملکرد صادقانه رسانه ها می تواند کمک های شایانی به مسئولین در تصمیم گیری ها داشته باشد لذا صداقت، عدم انحصارطلبی و بیان واقعیت‌ها ضرورت اخلاق رسانه ای است.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۳۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله به همراه مصطفي مشايخي مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي به مناسبت روز خبرنگار، در دفتر خبرگزاری ایسنا استان مرکزی حضور یافت و از تلاش خبرنگاران این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این بازدید با اشاره به اینکه در ارزشیابی باید به همه مولفه ها توجه داشته باشیم، گفت: خبرگزاری ایسنا در کل عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد و جزء خبرگزاری های مطرح و مطمئن در کشور است؛ باتوجه به وضع موجود عرصه رسانه نیازمند پشتیبانی های خاص خود است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند با انجام هدف خود کمک های خوبی در کلیت اهداف نظام داشته باشند، افزود: صداقت در رفتار از مهمترین ویژگی رسانه ها است؛ اخبار و اطلاعات افکار انسانها را در برمی گیرد و همین افکار برگرفته از رسانه ها می تواند در جهت گیریها بسیار موثر باشد؛ چراکه اخبار و اطلاعات صادقانه، برداشت دقیق تر و راهگشاتر نسبت به شرایط را می تواند حاصل کند.

وی در این خصوص تصریح کرد: عملکرد صادقانه رسانه ها می تواند کمک شایانی به مسئولین در تصمیم گیری ها داشته باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی درخصوص اخبار نادرست و غلط رسانه های ضد انقلاب عنوان کرد: استکبارجهانی با اخبار کذب و دروغ افکار جهانی را به هم می ریزد و ناهنجاری های اجتماعی را ایجاد می کند. رسانه های ضد انقلاب مطالبی را پمپاژ می کنند که نه تنها واقعیت ندارند بلکه سراسر دروغ و تهمت به مسئولین و ارزش ها است؛ اینجاست که صداقت در بیان اخبار از سوی رسانه ها اهمیت پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حضور میدانی در عرصه های مختلف می تواند کیفیت رسانه ها را بالا ببرد، افزود: خبرگزاری ها باید انحصار را بشکنند و خود را وقف انقلاب اسلامی کنند چراکه انحصار طلبی ها در اکثر مواقع آسیب های جدی در پی داشته اند.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه خبرگزاری ها می توانند در ساخت گفتمان سازی مثبت در جامعه مفید باشند، گفت: تحقق آرمان ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی باید به عنوان بزرگترین چشم انداز رسانه ها در دستور کار باشد و به طور قطع رسانه ها می توانند در پیشبرد اهداف انقلاب نقش موثری داشته باشند.

وی توجه به ضروریت های خبری را از دیگر اولویت های رسانه ها دانست و ادامه داد: رسانه ها نباید اخبار منفی را به گونه ای که باعث ایجاد ناامیدی در جامعه می شود را انتشار و به جامعه پمپاژ کنند؛ اینکه یک رویداد ناگوار در رسانه ها شاخ و برگ های زیادی پیدا می کند باعث درگیری افکار عمومی خواهد شد و نتیجه آن تزریق ناامیدی و آسیب به روح و روان جامعه است؛ قطعا عده ای از افراد با سوء نیت این کارها را انجام می دهند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان با تاکید بر نقش رسانه ها در زندگی فردی و اجتماعی انسان خاطرنشان کرد: خبرگزاری ها باید در دایره جبهه انقلاب اسلامی حرکت کنند و اگر این نکات مهم را در اصول رفتاری خود رعایت کنند به طور قطع به آرامش و پیشرفت جامعه کمک های زیادی می کنند.

مصطفي مشايخي مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي نیز در این نشست با اشاره به اینکه خبرگزاری ها کانون انتشار اخبار هستند، گفت: همه خبرگزاری ها یک سری ویژگی های عمومی که بیشتر مربوط به کار حرفه ای آنها است را دارند ولی ویژگی های خاص در خبرگزاری ها با توجه به بستر انقلاب اسلامی مهم است و خبرگزاری ایسنا به دلیل اینکه خبرگزاری دانشجویان است ویژگی های مهم تر و قطعا دارای رسالت های خاصی است.

وی پرداختن به هویت دینی و ملی که به تعبیری هویت ایرانی یاد می شود را ضرورتی مهم در رسانه ها خواند و افزود:همچنین مطالبه گری یکی از رسالت های مهم خبرگزاری ها می باشد که می تواند در راستای مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی به جهت کارآمدی بیشتر نظام بسیار موثر واقع شود و خبرگزاری ها باید پیش قدم این موضوع باشند.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي توجه به امید مردم و به خصوص جوانان را از دیگر اولویت های مهم در خبرگزاری ها دانست و عنوان کرد: امید بخشی باید یکی از رسالت های مهم در خبرگزاری ها باشد چراکه سیاه نمایی خلاف توقعات مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایسنا قدمت و سابقه خوبی در نظام جمهوری اسلامی دارد گفت: همگرایی و انسجام و حرفه ای عمل کردن خبرگزاری ایسنا بسیار قابل تقدیر است و ایسنا جزء خبرگزاری های موفق و کم حاشیه است که با تنوع خوب کاری و فعالیت در حوزه های تخصصی عملکرد مناسبی را از خود به جای گذاشته است.

مشایخی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه های فناوری های نوین همچون ناباروری عملکرد مناسبی داشته افزود: دانشکده جهاد دانشگاهی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و صرفا مدرک گرایی و انجام روال عادی نباید مد نظر قرار گیرد چراکه تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی باید در اولویت اصلی این مجموعه باشد.

 انتهای پیام

ارسال نظرات