خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شوش:

دولتمردان آمریکا همیشه به دنبال تهدیداتی هستند تا حضور نظامی در نقاط مختلف جهان را توجیه کنند

سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی در ارتباط با خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میان برد هسته ای (INF ) اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا با تصمیم ترامپ در اعتراض به سامانه موشکی زمین پایه روسی با نام اس اس سی-۸ پس از ۳۱ سال به طور رسمی خارج شد تا بیش از پیش به مردم دنیا ثابت کند که ذره ای برای امنیت جهانی ارزشی قائل نیست.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۸۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

وی با اشاره به ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه این اقدام آمریکا پاسخ متقابل به روسیه و چین است افزود: اقدام این کشور را می توان آغاز دور تازه ای از رقابت های تسلیحاتی دانست و گواه این موضوع مطالعه ای بر آمار انستیتو بین المللی پژوهش های صلح استکهلم (سیپری) است.

سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی با اشاره به گزارش سیپری در سال ۲۰۱۶ گفت: بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین هر کدام به ترتیب با سهمی ۳۳ ، ۲۳ و ۶/۲ درصدی در رتبه های اول، دوم و سوم از صادرات اسلحه در جهان هستند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا به ۱۰۰ کشور تسلیحات نظامی می فروشد که هواپیماهای حامل موشک کروز و تسلیحات هدایت شونده و تولیدات سیستم دفاع هوایی و دفاع موشکی است که عمدتا صادرات آمریکا به کشور های خاورمیانه است.

 

وی همچنین از کشورهای هندوستان، ویتنام ، چین و الجزایر به عنوان کشورهایی که روسیه بیشترین مناسبات تسلیحاتی را با آنها دارد، نام برد و تصریح کرد: آمریکا رقابت تسلیحاتی را به راه انداخته است تا از روسیه پیشی بگیرد.

 

سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی خاطر نشان کرد: دولتمردان آمریکایی همیشه به دنبال تعریف تهدیداتی هستند تا حضور نظامی و صادرات تسلیحات در هر نقطه ای از جهان تعریف کنند.

 

این مقام مسئول در پایان نیز به بدعهدی آمریکا در پیمان ها ی بین المللی گریزی زد و گفت: آمریکا سابقه ی طولانی در اینگونه بدعهدی ها دارد که این نشان از خوی استکباری این کشور دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها