خبرهای داغ:
سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی در ارتباط با خروج آمریکا از پیمان منع موشک های میان برد هسته ای (INF ) اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا با تصمیم ترامپ در اعتراض به سامانه موشکی زمین پایه روسی با نام اس اس سی-۸ پس از ۳۱ سال به طور رسمی خارج شد تا بیش از پیش به مردم دنیا ثابت کند که ذره ای برای امنیت جهانی ارزشی قائل نیست.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۸۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

وی با اشاره به ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه این اقدام آمریکا پاسخ متقابل به روسیه و چین است افزود: اقدام این کشور را می توان آغاز دور تازه ای از رقابت های تسلیحاتی دانست و گواه این موضوع مطالعه ای بر آمار انستیتو بین المللی پژوهش های صلح استکهلم (سیپری) است.

سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی با اشاره به گزارش سیپری در سال ۲۰۱۶ گفت: بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین هر کدام به ترتیب با سهمی ۳۳ ، ۲۳ و ۶/۲ درصدی در رتبه های اول، دوم و سوم از صادرات اسلحه در جهان هستند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا به ۱۰۰ کشور تسلیحات نظامی می فروشد که هواپیماهای حامل موشک کروز و تسلیحات هدایت شونده و تولیدات سیستم دفاع هوایی و دفاع موشکی است که عمدتا صادرات آمریکا به کشور های خاورمیانه است.

 

وی همچنین از کشورهای هندوستان، ویتنام ، چین و الجزایر به عنوان کشورهایی که روسیه بیشترین مناسبات تسلیحاتی را با آنها دارد، نام برد و تصریح کرد: آمریکا رقابت تسلیحاتی را به راه انداخته است تا از روسیه پیشی بگیرد.

 

سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی خاطر نشان کرد: دولتمردان آمریکایی همیشه به دنبال تعریف تهدیداتی هستند تا حضور نظامی و صادرات تسلیحات در هر نقطه ای از جهان تعریف کنند.

 

این مقام مسئول در پایان نیز به بدعهدی آمریکا در پیمان ها ی بین المللی گریزی زد و گفت: آمریکا سابقه ی طولانی در اینگونه بدعهدی ها دارد که این نشان از خوی استکباری این کشور دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها