خبرنگاران قشر مظلومی هستند که سال‌ها است که صرفا وعده‌هایی را در راستای حمایت از خودشان می‌شنوند اما عملی نمی‌بینند.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۳۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, خبرنگاران قشر مظلومی هستند که سال‌ها است که صرفا وعده‌هایی را در راستای حمایت از خودشان می‌شنوند اما عملی نمی‌بینند. در این گزارش پای صحبت‌ خبرنگاران گیلانی می‌نشینیم تا از دغدغه‌هایشان بگویند.

سردبیر خبرگزاری بسیج گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران جزء قشر مظلوم جامعه هستند اظهار داشت:به دلیل وجود سختی و مشکلات فراوان در این عرصه، خبرنگاران باید از صبر بالایی برخوردار باشند.

محمد جمشیدی مشکل ایاب و ذهاب را یکی دیگر از مشکلات خبرنگاران دانست و افزود:خبرنگار برای خبر و گزارش باید مبلغ بالایی برای ایاب و ذهاب را از هزینه شخصی خود پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران نیازمند توجه از سوی مدیران استانی هستند، گفت: تجلیل از این قشر تنها نباید به یک روز  در سال اختصاص پیدا کند بلکه مسئولان باید در طول سال نیز قدردان این قشر زحمتکش باشند که زبان گویای جامعه هستند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم گیلان نیز در حاشیه تهیه این گزارش با اشاره به اینکه عمده مشکلات موجود در حوزه خبرنگاری عدم پاسخگویی برخی مسئولین است خاطرنشان کرد: گاهی پاسخگویی از جانب مسئولین صورت میگیرد، اما بعد‌ها خبرنگار را محکوم به نشر مطلب کذب میکنند.

سارا ناصری با اشاره به یکی از مشکلات شایع که برای اکثر خبرنگاران رخ میدهد ابراز داشت:برای خبرنگران هیچ امنیت شغلی وجود ندارد و ایجاد این امنیت شغلی نیازمند حمایت‌های مسئولان و مدیران استانی است.

یکی دیگر از خبرنگاران گیلانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج تصریح کرد: از مهمترین مشکلات خبرنگاران مشکل معیشتی و بیمه خبرنگاران است که علاوه بر صحبت‌های گفته شده مسئولان، ما هیچگونه اقدام و عکس‌العملی از جانب آن‌ها ندیدیم.

لیلا پورابراهیم با بیان اینکه بار سنگین خبر بر دوش خبرنگاران خبرگزاری‌ها است افزود: ما منکر زحمت و تلاش سایر همکاران فعال در رسانه‌ها نمیشویم، اما اکثر زحمات خبر‌ها و تولید محتوای خبر‌ها بر دوش خبرنگاران است که هیچگاه هیچ حمایتی از این قشر مظلوم نمیشود.
 


انتهای پیام/
ارسال نظرات