خبرهای داغ:
گزارشی از دیدار سردار خرم با خانواده شهید خبرنگار؛
روز خبرنگار که فرا می رسد، بازار مراسمات تقدیر از فعالان رسانه ای داغ می شود. از فلان مقام مسئول گرفته تا بهمان تشکل صنفی دست به کار می شوند تا این روز را گرامی بدارند. روزی که به نام خبرنگار شهید محمود صارمی در تقویم کشورمان ثبت شده است و این یعنی 17 مرداد روز پاسداشت و الگو گرفتن از اسوه های واقعی عرصه خبرنگاری است.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۴۷
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، به همین بهانه سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا دیدار این هفته خود با خانواده شهدا را به یکی از خبرنگاران شهید استان اختصاص داد و روز گذشته در منزل شهید مجید جباری شهیر حضور یافت.
در این دیدار، سردار خرّم با یادآوری این نکته که شهدا در جنت الماوی عند ربهم یرزقون اند؛ به بازخوانی نقش بی بدیل شهید جباری شهیر و شهدای خبرنگار در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: شهدای خبرنگار با قلم و دوربین خود راوی لحظات ناب حماسه ها بودند.
این رزمنده دوران دفاع مقدس، شهید مجید جباری شهیر را خبرنگاری توصیف کرد که به پاسداری از انقلاب تعهد داشت و خطاب به خانواده این شهید سرافراز بیان داشت: با اعتقاد و باور قلبی قدرشناس شما هستیم.

یک دست سلاح و یک دست میکروفن
در ادامه این دیدار و با درخواست حاضران از مادر بزرگوار شهید برای بیان خاطراتی از ایشان، فضایی عاطفی و معنوی به وجود آمده و عظمت روحی مادر شهید در فدا کردن فرزند دلبندش در راه اسلام علی رغم مهر و محبت بینظیر مادرانه به تصویر کشیده شد.
یادآوری خاطراتی از علاقه خاص این شهید لشکر عاشورا به خبرنگاری از نکات جالب این دیدار بود . برادر شهید به نقل خاطره ای پرداخت که شهید جباری شهیر در تلاش برای تهیه محتوا و انعکاس رسانه ای ارزش های انقلاب اسلامی شب و روز نمیشناخت و خستگی را خسته کرده بود به طوری که حتی ساعت سه بامداد برای مصاحبه سراغ پدر و مادر شهدا می رفت.
این گزارش می افزاید شهید مجیدجباری شهیر سال ۱۳۳۹ در تبریز دیده به جهان گشود و در سالهای دفاع مقدس با همراهی دو برادر خود لباس سبز پاسداری به تن کرد. فعالیت همزمان در صدا و سیما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کارنامه رسانه ای این شهید بزرگوار دیده می شود.
برنامه تلویزیونی«ˈجنگ فجر»ˈ و برنامه رادیویی «پاسدار سسی» مهمترین تریبون هایی بودند که شهید جباری به واسطه آنها فریاد بلند حقانیت رزمندگان اسلام را به گوش ملت ایران و جهانیان می رساند.
گزارش ها و مصاحبه های بسیاری که شهید جباری در ماموریت های یک ماهه در جبهه های نبرد تهیه می کرد؛ از دل بر می آمد و بر دل ملت شهیدپرور ایران و به خصوص آذربایجان های با غیرت می نشست.
معروف ترین تولید رسانه ای شهید جباری شهیر گفتگو با شهید مهدی باکری، فرمانده دلاور لشکر عاشورا است.
اواسط بهمن ماه ۶۴ و در جریان عملیات والفجر ۸ بود که مجید جباری شهیر به تهیه گزارش و مصاحبه با رزمندگان اکتفا نکرد. او که در آخرین دیدار با خانواده سخن از شهادت گفته بود و حتی مادر را برای شنیدن خبر شهادت آماده کرده بود؛ در شب عملیات و در برگه وصیت نامه اش اینگونه نوشت:
من در هر عملیات برای مصاحبه با فرزندان دلیر اسلام به جبهه می آمدم این دفعه دیگر نتوانستم تحمل کنم که آنان با سلاح و تکبیرگویان برای عدالت خواهی به دشمنان هجوم برند و من میکروفن در دست گیرم. بدان جهت سلاحی تهیه کردم که هم در کنار این مردان خدایی جنگ کنم و هم اگر فرصتی یافتم وقایع عملیات را ضبط کنم و می دانم که شهادت چنین فرصتی به من نمی دهد تا شما را از وقایع این عملیات سرنوشت ساز مطلع سازم.
و چه زیبا وصیتی است نوشته شهید مجید جباری برای فرزندانش: دخترم پیام حضرت زینب (س) را به گوش جهانیان برساند و پسرم اسلحه من را هرگز زمین نگذارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها