در مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، جعفر آشوری قهرمان بین المللی که تاکنون صاحب ۵ رکورد ملی و یک رکورد جهانی شده است، حکم رسمی و مدال خود در رشته دوی ۱۰۰ متر با طناب (Skipping with rope) را به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اهداء کرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۷۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود، طی مراسمی با حضور مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، آقای جعفر آشوری که در اول آبان سال 97 موفق شده بود رکورد گینس را بشکند، حکم رسمی و مدال دریافتی خود از موسسه گینس را به دکتر سیداحمد ابوالقاسمی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اهداء کرد.
در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن تبریک به مسئولین معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و آقای جعفر آشوری گفت: همت و تلاش مجموعه تربیت بدنی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر سید جواد ضیاء الحق و تلاش های هشت ماهه آقای آشوری منجر به این شد که چنین رکودی در گینس ثبت شود.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص اثر بخشی این موفقیت در نسل جوان خاطر نشان کرد: نتیجه این اقدام یک کار فرهنگی می شود؛ یعنی اینکه ما به جوانان انرژی مثبت تزریق کنیم و باعث رتبه و مقام آوردن آنها در میدان بین المللی بشویم و ما حاضریم با همه امکانات و پتانسیل در خدمت چنین قهرمان هایی باشیم تا باعث سربلندی کشورمان بشوند؛ لذا با توجه به تجربیات و اخلاق ورزشی ایشان، این واحد دانشگاهی با افتخار حاضر است در زمینه تدریس دروس تربیت بدنی برای دانشجویان از آقای آشوری استفاده کند.
آقای جعفر آشوری خطاب به حاضرین در جلسه گفت: بنده اگرچه ورزشکارم و فعالیت اصلی من در زمینه ورزش است اما دارای مدرک فوق لیسانس رشته دامپروری، نویسنده دوکتاب و صاحب 25 مقاله می باشم. اینجانب پیش از این پنج رکود جهانی و ملی را ثبت کرده ام این رکوردها شامل طی کردن 1860 پله برج میلاد با پنجه زدن با توپ والیبال، طی کردن 1860 پله برج میلاد با یک پا، هفت هزار طناب زنی با یک پای استقامتی در یک ساعت، 188 طناب با یک پا در یک دقیقه و 30 متر طناب زنی با یک پا در 4 ثانیه است و به لطف خدا توانستم در روز سه شنبه 1 آبان 1397 هجری شمسی برابر با 23 اکتبر 2018 میلادی رکورد گینس در رشته دوی 100 متر با طناب(Skipping with rope) را نیز از آن خود کنم. این رکورد با نظارت نمایندگان ثبت رکورد ایران و با لحاظ کلیه تمهیدات برای قبول ثبت رکورد مطابق با قوانین بین المللی در رشته دوی 100 متر با طناب زنی و به مدت 14.10 ثانیه برای اینجانب ثبت گردیده است.
وی در خصوص تصمیم خود مبنی بر اقدام به رکورد زنی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: بعد از طی مراحل قانونی و ثبت در گینس و ارسال این حکم و مدال از انگلستان برای من و با توجه به اینکه ثبت تمام رکوردهای اینجانب اکثرا در خارج از استان سمنان بوده است تصمیم گرفتم این رکود را در شهر شاهرود ثبت کنم و حکم و مدال خودم را به پاس قدردانی از زحمات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و مجموعه مدیریتی ایشان به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تقدیم کنم.
مربی آقای جعفر آشوری در خصوص موفقیت ثبت رکود وی گفت: رکود آقای آشوری حاصل کار گروهی و زحمات معاونت فرهنگی دانشجویی و به خصوص اداره تربیت بدنی دانشگاه بوده است؛
دکتر سید جواد ضیاء الحق گفت: یکی از نیازمندی های ثبت رکود گینس، جمع آوری، ضبط و ارسال مستندات و فیلمبرداری و... می باشد که این با کار تیمی و تلاش ها و پیگیری ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود محقق شد و در نهایت باعث شد نام شهر شاهرود در یکی از رکوردهای گینس ثبت شود.
عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد: البته برای ثبت رکورد در گینس هزینه ها و امکانات خیلی زیادی لازم بود که بخشی از آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و با کمک های مسئولین این واحد دانشگاهی محقق شد و امیدواریم باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان و سایر جوانان شهر شاهرود شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها