سردار عزیز جعفری گفت: که جوانان انقلابی در مسیر فعالیت جهادی با سنگ‌اندازی‌هایی روبرو می‌شوند، که نباید آن‌ها را ناامید کند، زیرا این سنگ‌اندازی‌ها نشان می‌دهد که در مسیر درست قدم بر می‌دارند.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۸۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عزیز جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی بقیه الله با اشاره به برگزاری نخستین عهدواره که با عنوان نهضت اجتماعی جوانان نامگذاری شده است، اظهار داشت:‌ شما باید قدر خود را بدانید و برای دانستن قدر خود، باید به رسالت و تکلیفی که بر دوش شما گذاشته شده است و رهبر معظم انقلاب در یک سال و نیم گذشته آن را بیان کرده‌اند، آگاهی پیدا کنید.

 

وی افزود: آنچه به دوش شما گذاشته شده است، بسیار سخت تر از آن چیزی است که بر دوش جوانان در دفاع مقدس گذاشته شده بود. در زمان دفاع مقدس که حقیر هم در سن و سال جوانی توفیق حضور در جمع رزمندگان را پیدا کردم، نقش آفرینی مردم و جلب مشارکت آن‌ها در دفاع مقدس مشخص بود. سؤالات و ابهامی بود اما ساده‌تر از زمان امروز بود.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: لبیک گفتن به فرمایشات رهبری توفیق خوبی است که نصیب شما شده است. ابتدا باید پیچیدگی‌های جنگ نرم را در نظر بگیرید تا مسیر حرکت برای شما مشخص شود.

مسوول قرارگاه بقیت الله افزود: با توجه به پیچیدگی هایی که در جنگ نرم وجود دارد اول باید منتظر سنگ اندازی‌های خودی‌ها در داخل در مسیر حرکت در این راه باشید و اگر این سنگ‌اندازی‌ها نباشد، کار جهادی نیست.

وی تصریح کرد:‌ به فرمایش مقام معظم رهبری کار جهادی، باید خالص برای خدا باشد، با تلاش و سخت کوشی همراه باشد و مخالف هم داشته باشد، چنین کاری می تواند کاری جهادی و برای رضای خدا باشد، از این رو باید آماده سنگ خوردن و انگ خوردن و تهمت خوردن در این راه باشیم. در دفاع مقدس وقتی جوانی به خط می‌رفت، منتظر تیر خوردن از جانب بعثی‌ها بود اما شما باید اینجا آماده باشید که از سمت خودی‌ها به شما شلیک شود زیرا می‌خواهید جهاد کنید.

سردار جعفری تصریح کرد: کاری که دشمن نداشته باشد، جهادی نیست. در مسیر فعالیت جهانی برای شما ممکن است پرونده تشکیل دهند و دادگاهی کنند، در دفاع مقدس تیرو ترکش بود و اینجا پرونده‌سازی است و حتی ممکن است زندان هم در کار باشد و باید برای آن خود را آماده کنید.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: کار را تا آخر انجام دهید تا به موفقیت دست پیدا کنید. کارهایی که به شکل تک تک و نقطه‌ای انجام می‌شود، باید جمع شود. این‌ها مثل عملیات‌ محدود ۱ سال اول جنگ است. زمانی که توان همه استان ها و شهرستان ها روی این حرکت متمرکز شود، به موفقیت می‌رسیم.

وی تأکید کرد:‌ باید روی دفاع از حقوق مردم که در بعضی از سیستم ها پایمال شده است، متمرکز شود. توان حزب الله باید روی این هدف متمرکز شود و اختلاف‌ها کنار گذاشته شود. برای حل مسائل اجتماعی حزب اللهی‌ها باید اختلاف ها را کنار بگذارند تا بتوانند در این نهضت اجتماعی، مردم را هدایت کنند و روی مردم تأثیر بگذارند. رسیدن به این مرحله زمانی محقق می‌شود که حزب اللهی‌ها خدمت موثر به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد:‌ اگر اتحاد بین حزب اللهی‌ها ایجاد شود، یک کار جهادی انجام شده است. جهاد در جنگ نرم خیلی سخت‌تر از جهاد در جنگ سخت است و به تعبیری همان جهاد اصغر است.

مسوول قرارگاه بقیه الله تصریح کرد:‌ عظمت چهل ساله انقلاب بسیار زیاد است و نمی‌توانیم این عظمت را بیان کنیم. عظمت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در دفاع در برابر تهاجمات و اقدام‌های مستقیم دشمنان بیرونی است.

وی افزود:‌ تمرکز روی اصل استکبار ستیزی،‌ ظلم ستیزی و مقابله با ظلم بیرونی مانند ظلم دولت‌هایی چون آمریکا و اسراییل و اعراب خائن به اسلام و انقلاب نشاندهنده عظمت انقلاب است. ناامنی‌هایی که در سال ۹۶ و ۹۷ با هدف به هم ریختن نظام برنامه‌ریزی شد، کار همین ظالمان بیرونی با همراهی عوامل داخلی‌شان بود که با لطف خدا موفق نشدند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد:‌ انقلاب اسلامی اما فقط ظلم ستیزی و مرگ بر آمریکا نیست، این‌ها بخشی از انقلاب است که فقط همین کارها را کردیم و به قدرتی در خور تبدیل شدیم. امروز به قدرت و عظمتی رسیدیم که پهپاد آن‌ها را می‌زنیم یا کشتی‌شان را نگه می‌داریم، کاری از دستشان بر نمی‌آید.

فرمانده سابق سپاه تصریح کرد: مراحل سوم و چهارم و پنجم انقلاب باقی‌مانده است. در ۴۰ سال اول انقلاب، تثبیت انقلاب هدف بود و حالا باید به دنبال جهانی شدن انقلاب و اسلامی شدن بقیه جوامع باشیم. دستگاه‌های نظام باید ابتدا اسلامی شوند و در این صورت است که جامعه اسلامی می‌شود.

وی به نقش محوری جوانان اشاره کرد و گفت:‌ محوریت در برخورد با تهدیدات با جوان‌ها است. در جنگ که از سن و سال رزمندگان و فرماندهان مشخص بود. در عرصه امنیت هم نقش آُفرینی مردم در سال ۷۸ با فتنه سال ۸۸.

ارسال نظرات