سرپرست آموزش و پرورش از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور خبر داد و گفت: بخاری‌های نفتی ۲۴ هزار کلاس درس با این اعتبار برچیده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۳۸۲۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید جواد حسینی  امروز در حاشیه آئین افتتاحیه تالار فرهنگ این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام امکانات را بسیج کرده‌ایم تا اول مهر هیچ دانش‌آموزی در لرستان بدون کلاس، بدون معلم و بدون کتاب نماند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه‌ای بخاری نفتی و هیچ مدرسه خشتی و گلی نداریم.

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 400 میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از سیل اختصاص یافته است، افزود: بیش از 301 مدرسه بر اثر سیل تخریب شدند که اکنون 280 مدرسه آماده شده و مابقی نیز آماده خواهد شد.

حسینی از بازنشستگی بیش از 60 هزار فرهنگی در ابتدای مهرماه امسال خبر داد و گفت: همچنین 20 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و ماده ۲۸ و ۲۱ وارد نظام تعلیم و تربیت می‌شوند. 

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته قانونی را مصوب کرد که پیش دبستانی‌ها و حق تدریسی‌ها و آموزش دهنده و گیرنده‌های نهضت در طول برنامه ششم توسعه متناسب با نیاز آموزش و پرورش جذب شوند.

سرپرست آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا امسال 13 هزار نیروی جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

حسینی با اشاره به وجود هزار و 400 مدرسه تخریبی در مناطق سیل زده کشور اظهار داشت: از این تعداد، 280 مدرسه کامل تخریبی بوده که یک تا پنج کلاسه‌ها تا اول مهر و مابقی تا آخر سال آماده می‌شوند.

وی از اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار برای سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور خبر داد و گفت: بخاری‌های نفتی 24 هزار کلاس درس با این اعتبار برچیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات