خبرهای داغ:

تجدید میثاق اصحاب رسانه قم با آرمان‌های شهدا

شماری از اصحاب رسانه استان قم عصر پنجشنبه، همزمان با ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، با حضور در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۰۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اصحاب رسانه قم ابتدا بر سر مزار شهیدان مهدی و مجید زین الدین از فرماندهان شهید هشت سال دوران دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه، مزار این شهیدان را گلباران و عطرافشانی کردند و سپس شاخه های گلی بر روی مزار تعدادی دیگر از شهیدان قرار دادند.

شهید مهدی زین‌الدین در ۱۸ مهر ۱۳۳۸ در خانوادهای مذهبی در تهران متولد شد و با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت‌های فراوانی که از خود نشان داد، موجب شد تا فرماندهان مسئولیت‌های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین‌الدین به‌ عنوان مسئول شناسایی یگان‌ها و پس‌ازآن به ‌عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.

او در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان به سرپرستی تیپ ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و سرانجام به فرماندهی لشکر ۱۷ سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) قم منصوب شد.

در آبان ۱۳۶۳ شهید مهدی زین‌الدین به همراه برادرش مجید که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ ۲ لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود، برای شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت در حال حرکت بود که در درگیری با نیروهای ضدانقلاب به شهادت رسیدند.

در ادامه این برنامه، بر سر مزار شهید محمدمهدی شریفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در قم که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، حضور پیدا کردند و با قرائت فاتحه ای آرامگاه این شهید را نیز عطرافشانی و گلباران کردند.

شهید محمدمهدی شریفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم از شهیدان افتخارآفرین استان قم در حوزه رسانه است.

شهید شریفی در ۲۰ بهمن ۱۳۴۷ در شهر مقدس قم به دنیا آمد و تحت تربیت پدر بزرگوارش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی قرار گرفت. وی تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی و متوسطه در مدرسه امام موسی صدر و دبیرستان امام صادق(ع) در این شهر ادامه داد و در حوزه علمیه قم نیز مشغول تحصیل شد.

علاقه خاص وی به فعالیت خبری باعث شد که کار در حوزه خبر را در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم از همان ابتدای مقطع متوسطه آغاز کند و در این عرصه متعهدانه و خالصانه در راستای خدمت به مردم و انعکاس فداکاری های جوانان این مرز و بوم در جبهه های جنگ و حمایت های مردم در پشت جبهه همت گمارد.

شهید شریفی در پی دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم و در پاسخ به ندای پیر جماران حضرت امام خمینی در ۲۸ آذر ۱۳۶۴ در حالیکه خود را آماده دفاع از اسلام و میهن می دید و از سوی دیگر قصد انعکاس و روایتگری از شیرمردی های جوانان این مرز و بوم را داشت به منطقه جنوب کشور اعزام شد.

این شهید در ۲۳ اسفند ۱۳۶۴به علت اصابت ترکش به سر در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید و به خیل شهیدان پیوست و جاودانه شد.

وی آخرین خبر خود را نیز در جبهه های جنگ تحمیلی با خون خود نوشت که پیرو ولایت و رهبری باشید، دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را حفظ کنید و راه شهیدان را ادامه دهید.

پیکر مطهر این شهید گرانقدر که در جبهه های جنگ تحمیلی هم به کار تبلیغ، هم کار خبر و هم دفاع از میهن فعالانه مشغول بود، همراه با خیل شهدای عملیات والفجر ۸ بر دوش مردم شهیدپرور قم تشییع و در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) این شهر به خاک سپرده شد و مزار مطهر این شهید در قطعه ۹، ردیف ۳، شماره ۳۵۰ این گلزار قرار دارد.

بسیج رسانه بیش از شش سال سابقه فعالیت دارد

مسئول بسیج رسانه استان قم نیز در حاشیه این مراسم در گفتگویی خاطرنشان کرد: یکی از تشکل های رسانه ای و مردمی بسیج رسانه است که بیش از شش سال سابقه فعالیت دارد.

مهدی تاجیک گفت: تسهیل پیوستن خبرنگاران به بسیج و ساماندهی نقش آفرینی و فعالیت های اجتماعی آنها با توجه به مقتضیات خاص شغلی ایشان، نخستین ماموریت بسیج رسانه کشور است.

وی افزود: این امر می تواند در برگزاری مسابقه های فرهنگی، جشنواره های رسانه ای و برگزاری نشست های تخصصی در موضوع های مرتبط با رسانه همچون حوزه خبر، فضای مجازی و عکاسی خبری محقق شود.

وی برگزاری چهارمین دوره جشنواره ابوذر، برگزاری نشست های صمیمانه با خبرنگاران و مدیران رسانه ها و بازدید از تعدادی از دفاتر مطبوعات و رسانه های استان را از جمله فعالیت های یک سال اخیر بسیج رسانه قم نام برد.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

سه درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسر، حدود ۱۰ روزنامه سراسر در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن است؛ این استان ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز و ۵۹۱ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار