امام‌ جمعه موقت اراک گفت:شاهکار قرارگاه مهندسی خاتم الأنبیاء در دوران اوج تحریم برای ساخت و تکمیل ستاره خلیج فارس نمونه ای اقدام انقلابی سپاه است که اعلام کردند به قدرت صادرات بنزین به نقاط مختلف دنیا را پیدا کرده اند.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۱۶
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی امام جمعه موقت اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تجارت سودمند الهی گفت: در بحث تجارت و بازار حتما فروشنده،خریدار،سود و زیانی وجود دارد،خداوند متعال دنیا را بازار تجارت معرفی میکند و قطعا در این بازار عده ای رستگار و عده ای ورشکسته خواهند شد پس باید مراقبت کرد که در این تجارت دنیا اجناس تقلبی به جای اجناس اصلی به کما ارائه نشود و اگر ارائه شد آن را قول نکنیم.

وی با بیان اینکه دنیا چیزی جز لهو و لعب ندارد و این نشان می دهد اگر سرگرم دنیا شویم بازیچه دنیا خواهیم شد افزود:امکانات دنیا برای رشد و بالارفتن انسانها هستند و برای ماندن نیستند چراکه هرکس آنها را برا ماندن استفاده کنند قطعا دچار خسران خواهد شد.

امام جمعه موقت اراک با تأکید بر اینکه با همین امکانات دنیوی می توان با خلوص و جاوادنگی الهی رسید بیان داشت: قرآن می فرماید اگر ایمان بیاورید و تقوای الهی را حفظ کنید به نعمات الهی همیشه ماندگار خواهید رسید و این نشان می دهد دنیا تنها برای لهو و لعب نیست.

وی با اشاره به اینکه یک وجهه از دنیا دارای پنج مرحله لعب که مخصوص دوران کودکی،لهو برای دوران نوجوانی،زینت برای دوران جوانی،تظاهر به داشته ها و. نسب خود را بالابردن برای مرحله بعد و تکاثر اموال برای مرحله چایانی است گفت: اما وجهه دیگر دنیا که متفاوت با این پنج مرحله است جهاد فی سبیل الله است که اگر قرار است در جامعه به درستی حرکت کنیم باید جهاد الهی داشته باشیم و این سنت پیامبر اسلام است.

سپاسی تجارت سودمند الهی را مخصوص مومنین دانست و افزود: انتخاب راه الهی که همان راه پیامبر عظیم الشأن اسلام است راه رستگاری و سعادت انسان است که باید در دنیا برای آن تلاش کند و اگر غیر از این باشد قطعا ضرر خواهد کرد.

وی در بخش دیگر از خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به شهادت پنجمین اختر تابناک حضرت امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) بعد از 57 سال عمر مبارک و 18 سال امامت در هفتم ذی الحجه به شهادت رسیدند و در کنار جد بزرگوارشان در بقیع به خاک سپرده شدند.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در وصیت نامه شان امام باقر(ع) را بزرگترین شخصیت تاریخی معرفی می کنند افزود: افتخار می کنیم که ایشان متعلق به شیعیان هستند چراکه حیات نورانی ایشان دارای جنبه های علمی و فقهی است و قطعا دین ما امروز مدیون فقه باقری و صادقی می باشد.

وی با بیان اینکه رفتار امام باقر(ع) با مخالفینشان بسیار قابل تأمل است گفت: امام باقر(ع) یکی از سفیران و یادگاران جریان کربلا است و لذا روایت های ایشان از جریان کربلا بسیار اهمیت دارد و باید به آنها توجه فراوانی داشت.

سپاسی توجه به فرازهای دعای عرفه را در این ایام امری لازم و ضروری خواند و افزود: روز عرفه روز خاصی است و باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد و برنامه های مصلی و مساجاد استان مرکزی باشکوه تر و متناسب با اهمیت این روز برگزار شوند.

وی در این خصوص ادامه داد: در دعای عرفه فرازهایی وجود دارد که از جنبه علمی حائز اهمیت هستند و جمعیت دانشگاهی و حوزوی ما باید آن را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه موقت اراک عید سعید قربان را عید قربانی کردن نفس در مقابل اراده الهی خواند و افزود: حج واقی این است که لابس گناه را از تن بیرون بیاوریم و لباس تقوا را بر تن کنیم و انسانی که لبیک می گوید باید لبیک او چیزی غیر از خداوند را برای خود نخواهد.

وی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و ورزشکاران را حاوی پیام ها و نکات فراوان دانست و گفت: به تعبیر ایشان پیشرفت سودمند برای کشور تنها با نگاه انقلابی و اسلامی امکان پذیر است و جوانان باید روز به روز در پیشرفت و پشت سر گذاشتن مرزهای علم و فناوری پیش قدم باشند.

سپاسی با تأکید بر اینکه تحربهخ نشان داده هرکجا که نگاه انقلابی عمل کردیم کارهای بزرگ انجام دادیم افزود: نمونه آن شاهکار قرارگاه مهندسی خاتم الأنبیاء در دوران اوج تحریم برای ساخت و تکمیل ستاره خلیج فارس است که آنها اعلام کردند به قدرت صادرات بنزین به نقاط مختلف دنیا را پیدا کرده اند.

وی خودکفایی کشور در بسیاری از امور دفاعی و اقتصادی را هدیه سپاه و جوانان انقلابی به ملت ایران دانست و بیان داشت: سپاه نشان داده که با رفتار انقلابی و تکیه بر قدرت الهی می توان دشمن را خلع سلاح کرد.

امام جمعه موقت اراک با تأکید بر اینکه نباید از تحریم ها و تهدیدات دشمن ترسید گفت: تحریم های دشمن امروز باید یک فرصت مهم برای برطرف کردن ایرادات و ضعف های کشور است که اگر روی آنها متمرکز شویم آنها را حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به روز 23 مرداد ماه روز پیروزی جبهه مقاومت در جنگ 33 روزه عنوان کرد: جبهه مقاومت ثابت کرد که در مقابل با دشمن سرکش و زورگو تنها مقاومت جواب می دهد و تسلیم قطعا پاسخ مناسبی به تجاوزات دشمن نیست.

سپاسی در این خصوص ادامه داد: امروز اگر دشمن اراده ای برای جنگ با حزب الله ندارد از قدرت روز افزون موشک های حزب الله که قلب اسرائیل را نشانه گرفته اند به خوبی آگاهی دارد و این باید برای ما درس باشد که گفتگو و مذاکره راهکار مقابله با دشمن نیست.

وی تحریم وزیر امور خارجه کشور را نشان از این دانست که دشمن اهل گفتگو و تعامل نیست و باید در مقابل او ایستادگی کرد و در این خصوص افزود: امروز شاخص های گوناگون کشور نشان می دهد قطعا می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و آن را نا امید سازیم.

امام جمعه موقت اراک تقویت حوزه های علمیه در کشور را یک امر لازم و ضروری خواند و گفت: بر خلاف آنچیزی که دشمن تبلیغ می کند محروم ترین قشر امروز در کشور روحانیت است چراکه توده روحانیت در کشور در سطح پایین ترین اقشار قرار دارند و این نیاز به جهاد بزرگی است که باید انجام دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نسل جدید باید برای تقویت حوزه های علمیه تلاش کند و پدران و مادران می توانند با فرهنگ سازی در این خصوص کمک زیادی به حوزه های علمیه داشته باشند و امروز انتظار از استان امام مشارکت بیشتر در جهت تقویت حوزه های علمیه است.

 انتهای پیام/  

ارسال نظرات