نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتیک کشور با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان و استاندار در تبریز افتتاح ‏شد.‏
کد خبر: ۹۱۶۳۹۲۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد نریمانی‌راد در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگاران گفت: مدرسه عالی رباتیک در راستای طراحی و ساخت ربات هایی با قابلیت های ویژه و همچنین آموزش دوره های ویژه رباتیک گام بلندی برداشته که ساخت ربات های پرنده در این مدرسه از جمله اقدامات موثر بوده است.

وی ادامه داد: این مدرسه با تمرکز بر روی ساخت انواع ربات ها از جمله ربات های انسان نما، پرنده، خانگی و آتش نشان و برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای طراحی و ساخت این نوع ربات ها فعالیت می کند.

نریمانی راد با اشاره ای به ربات های پرنده طراحی شده در این مدرسه عالی مهارتی گفت: این ربات ها قابلیت نصب دوربین نیز داشته و دقت در انجام مأموریت‌های محوله، عبور از موانع پیچیده، جابه‌جایی اشیا با وزن حدود سه کیلوگرم، حفظ تعادل بسیار بالا و استفاده در مکان‌هایی که خطرات جانی متوجه انسان است، از جمله ویژگی های آن ها به شمار می رود.

وی ادامه داد: تمامی مراحل طراحی، ساخت و تست ربات های پرنده در این مدرسه با همکاری هفت نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتر و نرم‌افزار دانشکده سمای تبریز انجام شده است.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای آذربایجان شرقی در خصوص ویژگی های این ربات گفت: این ربات دارای سنسور تشخیص موانع، شنوایی و لامسه است که به اجسام، صدا و لمس واکنش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات