امام جمعه هرات:

تحریم وزیر امور خارجه ایران نشان از شکست واشنگتن است / مقاومت رمز پیروزی مقابل دشمنان

امام جمعه هرات در خطبه های این هفته نماز تحریم دکتر ظریف را نشان از شکست آمریکا دانست .
کد خبر: ۹۱۶۳۹۲۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نمازجمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد.
وی در ابتدای خطبه های اول این هفته نماز مومنین و مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به بیان مبحث محاسبه نفس پرداخت امام جمعه هرات در ادامه با تسلیت ایام شهادت پنجمین امام شیعیان حضرت امام باقر علیه السلام به بیان ویژگی های این بزرگوار و نحوه شهادت ایشان پرداخت .
وی در ادامه مطیع بودن از خداوند متعال را از ویژگی های مومنان برشمرد و با اشاره به سالروز حرکت کاروان امام حسین علیه السلام به سمت عراق به چگونگی برگزاری حج امام حسین علیه الاسلام پرداخت .
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به مباحث خطبه های هفته قبل در خصوص ازدواج مجددا به اهمیت این بحث اشاره کرد و افزود : بهترین واسطه گری ها امروز واسطه گری در امر ازدواج و کمک به ازدواج برادران مسلمان است و بر فراهم نمودن زمینه های ازدواج و رفع موانع این مهم تاکید کرد .
خطیب نماز جمعه هرات در ابتدای خطبه های دوم این هفته نماز مجددا مومنان به ویژه جوانان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد .
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و ورزشکاران که فرمودند باید جوانان نخبه هدف اصلی خود را رسیدن به مرزهای دانش و فناوری قرار دهند به اهمیت علم آموزی ومفید بودن برای کشور اشاره کرد .
وی درادامه با اشار ه به دستاوردهای اخیر کشور در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی به زمینه های حذف صفر از پول کشور اشاره کرد و مهمترین مزایای این امر را افزایش اعتماد مردمی و کاهش حجم پول در معاملات دانست .
تحریم وزیر امور خارجه از سوی کشور آمریکا از دیگر مباحثی بود که امام جمعه هرات بدان اشاره کرد و گفت : امروز شاهد آن هستیم که کشور آمریکا علاوه بر بر نداشتن تحریم های کشور آنها را به شخصیت های نظام هم آورد و این امر نشان از شکست واشنگتن است و قابل اعتماد نبودن آمریکا و عدم اطمینان به این کشور مهمترین نتیجه ای است که می توان از اقدامات اخیر آمریکا گرفت .
محمد علی جعفری در ادامه با اشاره به اقدامات و تحولات اخیر منطقه به ویژه تحولات اخیر یمن گفت : مقاومت و پیروزی در مقابل دشمنان قطعا پیروزی را به دنبال خواهد داشت .
وی در ادامه با اشاره به اقدامات و جنایت های آمریکا در سراسر جهان به ادعاهای واهی این کشور در خصوص حمایت از حقوق بشر اشاره کرد و افزود : خوی درنده گری آمریکا نسبت به مسلمانان هیچگاه کم نخواهد شد .
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی روز خبرنگار را تبریک گفت و به بیان مناسبت های پیش رو پرداخت .
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات