امام جمعه موقت دامغان گفت: دشمن سپاه پاسداران را تحریم نمود تا از قدرت این نیروی ولایی و کشور ما بکاهد اما امروز شاهدیم که ایران اسلامی با همت جوانان متخصص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه به دستاورد ارزشمند خودکفایی در تولید بنزین دست یافته است.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۳۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فؤادیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و با اشاره به هشتم ذی الحجه "یوم الترویه" سالروز حرکت امام حسین (ع) از مکه به عراق و روز حرکت حجاج به سوی عرفات و نهم ذی الحجه روز عرفه، روز نیایش و سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل اظهار داشت: در این روز از قرائت دعای پرفیض عرفه غفلت نشود.

خطیب نماز جمعه دامغان با گرامیداشت فرارسیدن ۱۰ ذی الحجه عید سعید قربان، خاطرنشان کرد: اعمال این روز بزرگ به ویژه قربانی کردن نه تنها از سوی کسانی که به حج مشرف شده اند بلکه از سوی همه مسلمین باید مورد توجه قرار گیرد و اگر افرادی به تنهایی قادر به قربانی نمودن نیستند در گروه‌های چند نفری یا از طریق مراکز و مجامعی که به اجرای مشارکتی قربانی اقدام می‌کنند نسبت به احیاء این سنت الهی اهتمام ورزند.

اسلام با شادی، نشاط و طراوت جامعه مخالفتی ندارد

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسلام و آموزه‌های دینی ما هرگز با شادی، نشاط و طراوت در جامعه مخالفتی ندارد، گفت: خداوند رحمان در قرآن مجید می‌فرماید، " وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکی" و به درستی اوست (خداوند) که می‌خنداند و می‌گریاند؛ بیاندیشیم که چرا أَضْحَکَ بر أَبْکی مقدم شده است؟ هیچ تقدم و تأخری در قرآن بی حکمت نیست.

وی تصریح کرد:، اما متأسفانه در برخی مجالس و محافل به اسم کنسرت یا موارد دیگر به نام شادی شاهد اعمال خلاف قانون و موازین شرعی همچون اختلاط دختران و پسران، رقص نور و حرکاتی از این قبیل هستیم؛ اصل برگزاری کنسرت با رعایت قانون و موازین شرعی مشکلی ندارد، اما چون این مجالس آلوده به گناه و معصیت می‌شود حتی بسیاری از افراد که دوست دارند حضور یابند منصرف می‌شوند و بدین جهت شایسته برگزاری در شهر ما با سبقه دینی و فرهنگی طولانی نیست و مردم دیندار و انقلابی ما نسبت به آن معترضند.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان در ادامه به موضوع جایگاه حوزه‌های علمیه در فرهنگ سازی و حفظ و اعتلای ارزش‌های دینی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه باید جایگاه مطلوبی در سبد فرهنگی جامعه داشته باشد، حوزه علمیه علمدار فرهنگ اسلامی است و همه باید جوانان متعهد و مستعد را به سوی تحصیل در مدارس علمیه هدایت نماییم.

خودکفایی ایران در تولید بنزین شکست دیگری برای حربه تحریم

مدیر حوزه علمیه تخصصی بیان وحی دامغان خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ای به ملت بزرگ ایران تحمیل شد، اما خوشبختانه حربه دشمن در تحریم ایران اسلامی نیز چیزی جز شکست برای آن‌ها در پی نداشته و سبب تکیه مسئولان و مردم ما به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی و شکوفایی بیش از پیش علمی و صنعتی و خود کفایی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان تحریم شخصیت ها، مسئولان و نهاد‌های مختلف ایران اسلامی از سوی آمریکا را نشانه استیصال این دولت خونریز و عهد شکن دانست و افزود: دشمن سپاه پاسداران را تحریم نمود تا از قدرت این نیروی ولایی و کشور ما بکاهد، اما امروز شاهدیم که ایران اسلامی با همت جوانان متخصص قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه به دستاورد ارزشمند خودکفایی در تولید بنزین دست یافته است.

مذاکره با بزرگترین ناقض حقوق بشر نتیجه‌ای جز بدعهدی آن‌ها ندارد

وی با تقبیح برخی افراد و جریان‌ها که همچنان دل به مذاکره با آمریکا بسته اند، اظهار داشت: نتیجه صد‌ها روز مذاکره با آمریکا چه شد؟ فرض محال که دوباره با آن‌ها مذاکره کردیم و به توافقی دلخواه آن‌ها نیز رسیدیم، چه ضمانتی وجود دارد در مقابل دولتی که هر روز از یک توافق بین المللی خارج می‌شود؛ یک رئیس جمهور آن‌ها توافق می‌کند و رئیس جمهور بعدی توافق را پاره می‌کند، مذاکره با بزرگترین ناقض حقوق بشر نتیجه‌ای جز بدعهدی آن‌ها ندارد.

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به چشم داشت و توطئه غربی‌ها برای کاهش توان دفاعی و موشکی کشورمان پرداخت و با بیان اینکه دوران هشت ساله جنگ تحمیلی برای ما درس خوبی بود، اظهار داشت: هرگز از یاد نمی‌بریم که شما دولت‌های مستکبر غرب و شرق و اروپایی‌ها انواع سلاح‌ها را در اختیار صدام جنایتکار قرار می‌دادید و حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختید.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: اکنون غربی‌ها از ایران اسلامی می‌پرسند که چرا موشک دارید و جواب ما بسیار روشن است؛ به این دلیل که اگر هواپیما‌های متجاوز شما اعم از شناسایی و غیر شناسایی و نیروهایتان به مرز‌های ما تجاوز کنند با همین موشک‌های ساخته دستان توانمد جوانان ایرانی مورد هدف قرار گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها