خبرنگار تربت‌جامی پس از چهار دهه فعالیت از دنیای خبری خداحافظی کرد

«محمدعلی حیدر زاده» خبرنگار پیشکسوت تربت‌جامی و افتخاری بسیج باسابقه ۴۷سال کار خبری و با رویکرد فرصت بیشتر به جوانان برای همیشه از دنیای خبری خداحافظی کرد.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۶۰
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، پیشکسوت خبری «محمدعلی حیدر زاده» از سال ۱۳۵۱ و در سن ۱۵ سالگی فعالیت خود را با مجله هفتگی «دختران و پسران» در شهرستان تربت‌جام آغاز و سپس با قلم زدن در نشریات متعدد به فعالیت مستمر خبرنگاری خو گرفت و توانست با نمایندگی روزنامه اطلاعات نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی در جامعه ایفا نماید.

این پیشکسوت عزیز در نشست تجلیل خبرنگاران به همت شهرداری و شورای شهر تربت‌جام در کما ناباوری پس چهار دهه فعالیت باسابقه ۴۷ سال کار خبری و با رویکردی اخلاق مدارانه و فرصت دادن به جوانان و رنج کم بینایی برای همیشه از دنیای خبری خداحافظی کرد.

 امام جمعه تربت جام: جامعه به خبرنگار؛ متخصص، مسئول و متعهد نیاز مبرم دارد

بعد از نشر این خبرامام‌جمعه شهرستان تربت‌جام با جمعی از مسئولان سپاه، بسیج رسانه وخبرنگاران به دیداراین پیشکسوت رسانه درمنزل رفتند و با تقدیر و تجلیل از جایگاه خبری ایشان گفت: افزود: رسانه‌های خبری باید فراجناحی باشند و نسبت به تولید محتوا و تحلیل مطالب فعالیت جدی داشته باشند تا مخاطبان به‌درستی در مسیر اطلاعات صحیح قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد طاهری افزود: امروز اعتبار و اعتماد مردم به هریک از رسانه‌های (مکتوب و دیجیتال) در انتشار خبر بیش از گذشته موردتوجه است.

ایجاد بستر رسانه‌ی فرا منطقه‌ای با رویکرد وحدت فرهنگی

وی در همین باره خاطرنشان کرد: باوجود پیشرفت فراوان در دنیای فنّاوری اطلاعات و ارتباطات؛ اعتبار و اعتماد در صورتی در رسانه به وجود می‌آید که افرادی که کار خبری می‌کنند، علاوه بر دانش و تخصص؛ مسئولانی متعهد و دلسوز نسبت به مسائل پیرامونی خود باشند و این نیاز مبرم در هر جامعه است.

وی توصیه کرد: تربت‌جام باوجود مشاهیر بزرگی همچون شیخ احمد جامی، قاسم انوار، عبدالرحمان جامی و هاتفی خرگردی و قرابت فرهنگی با کشور‌های همسایه همچون ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، پاکستان و هندوستان می‌تواند به سمت ایجاد یک بستر مهم رسانه‌ای فرا منطقه‌ای حرکت کند و باید این اتفاق مهم در منطقه با رویکرد وحدت فرهنگی صورت پذیرد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار