مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت نگاه فعال و نشاط آور به مسئله غدیر گفت: باید جشن های غدیر با اصالت خاص هویت دینی برگزار شوند.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۸۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت، گفت: مسئله ولایت یک مسئله مهم و محوری و اساسی ترین پایگاه هویت شیعی است.

وی گفت: پنج کلید واژه بعثت، غدیر،عاشورا ، مهدویت و انقلاب اسلامی به شیعه هویت خاصی بخشیده و شیعه متحرک را به شیعه محرک تبدیل کرده است.

طاهری با بیان اینکه غدیر یک اتفاقی است که برای ما اهمیت حیثیتی و هویتی و منطقه ای و بین المللی دارد، گفت: غدیر صرفا یک جشن خیابانی یا یک موکب  نیست بلکه عمیق شدن در یک فضای فکری در حوزه انقلاب اسلامی است و یک ظرفیتی برای تحول در نوع مدیریت در عالم است.

وی با بیان اینکه عمیق شدن در فضای غدیر و برگزاری این جشن ها همه برای بقای ارزش ها و عمیق شدن در حوزه ارزش های دینی است افزود: باید غدیر را به صورت جهانی و بین المللی ببینیم و ارزش غدیر را به کل عالم بسط بدهیم.

طاهری گفت: غدیر باید محور وحدت اسلام قرار گیرد نه تفرقه آن و هیئت هایی که در مسیر تفرقه حرکت می کنند با سازمان تبلیغات اسلامی نسبتی نخواهند داشت.

طاهری با اشاره به ارزش هایی که در غدیر وجود دارد گفت: باید مفاهیم دینی مثل ولایت و عدالت را برای جوانان عمیق کرد و این انتظار از جریان های دانشجویی هست که به سمت تعمیق غدیر حرکت کنند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه یکی از ارزش ها در سیره امیرالمؤمنین حمایت از کودکان کار هست، گفت: با مرتبط کردن یک ظرفیت دانشجویی و مردمی همه کودکان کاراستان را در روز غدیر در یکی از شهرستان ها میهمان ما هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار وِیژگی جوان، مؤمن ، انقلابی و با انگیزه را برای حرکت در عصر جدید لازم می دانند افزود:  امروز سازمان تبلیغات اسلامی پایگاه جوان های مؤمن انقلابی باانگیزه است و به اندازه توان و فرصتی که این مجموعه دارد در اخیتار همه دوستان هست.

ارسال نظرات