فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: خبرنگاران وظیفه خطیری بر عهده دارند چرا که آنها مسئول تامین خوراک فکری جامعه هستند بنابراین صداقت و سلامت یک خبرنگار بسیار مهم است و صداقت عنصر فعال در دل یک خبر است.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۹۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در مراسم روز خبرنگار که با حضور خبرنگاران و مسوولین استانی برگزار شد با تبریک این روز اظهار کرد: همواره ما معتقدیم که کردستان نیازمند توسعه متعادل و همجانبه است و نیاز اولیه و عنصر فعال و پیوست اول این توسعه آگاهی و آگاهی بخشی است و این کار فقط از عهده توانمند یک خبرنگار حرفه‌ای بر می‌آید.

سردار رجبی با تقدیر از همه خبرنگاران در عرصه برگزاری اجلاسیه‌ها و کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان افزود: سر تعظیم در برابر اقدام تمام خبرنگاران که جانانه در این راستا همکاری کردند فرود میاورم.

وی از صداقت به عنوان عنصر فعال و سازنده و محرک و کلید واژه در کار خبرنگاری اشاره کرد و عنوان نمود: آنچه بر مبنای صداقت و منصفانه بیان شود تخریب نیست بلکه مدیران و مسئولان را در اتخاذ تصیمات بهتر یاری می‌کند.

سردار رجبی گفت: یک خبرنگار در احقاق حق مردم نباید بهراسند، و باید متذکر شد، اما در این بین باید آبرو و حیثیت افراد حفظ شود و این مرزی است که باید به دقت رعایت شود و یکی از دلایل سختی کار یک خبرنگار همین است.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان با اشاره به اینکه دشمن جنگی تمام عیار به راه انداخته است وظیفه رسانه‌ها را خطیر دانست و گفت: قلم و فکر یک خبرنگار میتواند در مقابل جنگ دشمن کار ساز باشد.

سردار رجبی شهامت، شجاعت و هنر را از ویژگی‌های خبرنگاران عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی امری خطیر و حساس است و در این مسیر شهامت و شجاعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با انتقاد در برخی موارد گفت:نوع کاری که انجام می‌شود در برخی موارد متناسب با جنگی که دشمن به راه انداخته اند نیست.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: ما افتخار داشتیم که در یکی از شهرستان‌ها برای جمع بندی اقدامات سپاه در حوزه پیشرفت و آبادانی حضور پیدا کنیم و تمام ۵۰ پروژه را مورد بهره برداری قرار دهیم، اما در این جلسه حتی یک مسوول حضور پیدا نکرده بود و این متناسب با وضعیت جنگ به راه افتاده نیست پس نقد یک خبرنگار در اینجا می‌تواند سازنده باشد.

وی افزود: عنصر اول توسعه امنیت است که ما این مقوله را با جان و دل فراهم می‌کنیم و برای تحقق آرمانهایمان از بهترین ارزش‌ها و سرمایه وجودی که جانمان است می‌گذریم.

وی با تأکید براینکه استاندار در زمینه پروژه‌های محرومیت زدایی باید به مسئولان کم کار تذکر دهد و با اشاره به اینکه اقدامات محرومیت زدایی در تقابل با حربه‌های سلب امید دشمن از مردم است، گفت: نظام اسلامی در شرایط فعلی جنگ اقتصادی را تجربه می‌کند و دشمن با ایجاد ناامیدی در ملت می‌خواهد برنده این جنگ باشد و مسلماً رسانه‌ها در فرماندهی این جنگ نقش منحصر به فرد دارند.

وی به تاثیر رسانه بر وضعیت جاری و عملکرد‌ها اشاره کرد و عنوان نمود:حضور رسانه در این مورد بسیار مهم است، زیرا همگی بر این امر واقفیم که ما در شرایط عادی نیستیم و در یک جنگ اقتصادی با دشمن به سر می‌بریم و ما باید قبل از اتفاق افتادن اصل موضوع از طرف دشمن بتوانیم حربه آنان را به هر شکلی خنثی کنیم.

سردار رجبی به سقوط موصل اشاره کرد و اظهار داشت: موصل زمانی سقوط کرد که نفوذ کار روانی دشمن به اوج خود رسیده بود، زیرا دشمن با بهره گیری از اتاق فکری و جهت دادن به آن توانست به پیروزی دست یابد.

وی در پایان اراده کاری و قلم رسا و توفیق روز افزون را برای تمامی خبرنگاران از خداوند خواستار شد و در این مراسم از تنی چند از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات