خبرهای داغ:
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) بابیان اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش معارف اسلامی ازجمله اقدام‌های این آستان مقدس است، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دوره‌های آموزشی مرکز قرآن حرم کریمه اهل‌بیت (ع) بهره‌مند‌می شوند.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۹۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مهدی احمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش معارف اسلامی را ازجمله اقدام‌های این آستان مقدس است.

وی افزود: حرم حضرت معصومه (س) استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای گسترش معارف اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: ولایت و امامت اصل و اساس مکتب شیعه است و امام گسترش‌دهنده توحید، محور وحدت، مراقبت از جامعه در مقابل طاغوتیان و دغدغه کند رشد و تعالی معنوی مردم در جامعه است.

احمدی بابیان اینکه اکرام عمومی زائرین نیز باهمت و تلاش خادمین همه‌روزه در مهمانسرای آستان مقدس انجام می‌شود، تصریح کرد:خودرو‌های زائر بر، ویلچر، زائرسرا‌ها و امانت‌داری‌های اطراف حرم حضرت معصومه (س) برای رفاه زائران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های مردم قم به سیل‌زدگان ادامه داد: نذوراتی که مردم قم در ایام سیل غرب کشور تقدیم کرده‌اند تبدیل به ٣٥ واحد مسکونی شده که در مناطق در حال احداث است.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) بابیان اینکه ۱۰ هزار خادم افتخاری در این مکان مقدس به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: بهره‌گیری بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دوره‌های آموزشی مرکز قرآن حرم کریمه اهل‌بیت (ع) ازجمله اقدام‌های این آستان برای ترویج معارف الهی است.

احمدی ابراز کرد:ایجاد صحن‌ها و شبستان‌های مختلف و توسعه حرم ازجمله اقدام‌های اعتاب مقدس برای تسهیل زیارت زائران است، شبستان حضرت زهرا (س) به بهره‌برداری رسیده و عملیات احداث شبستان امام علی (ع) زیر صحن امام رضا (ع) آغازشده و شبستان پیامبر اعظم (ص) زیر صحن فاطمی نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه روزانه ۶ برنامه سخنرانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار و معارف اهل‌بیت (ع) برای زائران و مجاوران تبیین می‌شود، ادامه داد: در قالب‌های مختلف تلاش داریم محافل اهل بیت (ع) را به مردم و زائرین منتقل کنیم و حرم مطهر تلاش دارد از طریق فضای مجازی سخن اهل بیت (ع) را به تمام مردم جهان برساند.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) بابیان اینکه املاک زیادی در قم وقف حرم حضرت معصومه (س) قرارگرفته که از این موقوفات برای نشر معارف اهل‌بیت استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرائت و تفسیر قرآن و همچنین ایجاد دارالشفاء، مرکز مشاوره حرم و کتابخانه ازجمله اقدام‌های حرم حضرت معصومه (س) برای خدمت‌رسانی به زائران است.
ارسال نظرات