دوره آموزشی مدیریت مصرف برق در سمنان برگزار شد

برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف برق

سید محمد موسوی زاده بیان داشت: نقش بسیج در عرصه های مختلف هدایتگری و الهام بخشي است و در مديريت مصرف هم افراد بسيجي مي توانند با نظارت بر نحوه مصرف، نقش بي بديل خود را به نحو شايسته اي ايفا نمايند.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۲۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش بسیج کارمندان خبرگزاری بسیج از سمنان ,  دوره آموزشی مدیریت مصرف برق ویژه فرماندهان و همیاران انرژی پایگاه هاي مقاومت بسيج ادارات کل ، در شرکت توزيع نيروي برق استان سمنان به اجرا در آمد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ابتدای این برنامه آموزشی ضمن تبیین اهميت انرزي الکتريکي گفت: هدف از مديريت مصرف ، کم مصرف کردن نيست ، بلکه استفاده به جا، به اندازه و به موقع از اين انرژي مي باشد.

سید محمد موسوی زاده بیان داشت: نقش بسیج در عرصه های مختلف هدایتگری و الهام بخشي است و در مديريت مصرف هم افراد بسيجي مي توانند با نظارت بر نحوه مصرف، نقش بي بديل خود را به نحو شايسته اي ايفا نمايند.

وی با بیان فرمایشی از مقام معظم رهبری که فرموده؛ " مدیریت مصرف يکي از ارکان اقتصاد مقاومتي است" افزود: فرصت هاي صرفه جوئي در بخش هاي مختلف بسيار است و در ادارات بسيجيان مي توانند به عنوان الگو ، اقدامات مناسبي را با هماهنگي متوليان امر به انجام برسانند.

موسوی زاده با اشاره به این که اصلاح الگوی مصرف باید در تمامی شئونات زندگی در نظر گرفته شود اظهارداشت: برق ؛ قابلیت ذخيره سازي نداشته و هرچه در مجموع مصرف را متعادل کرده و به اندازه نياز مصرف نمائيم باعث مي شود تا از ظرفيت نيروگاهي استفاده بهتري شود.

وی با ابراز این که برچسب انرزی ساختمان ها به عنوان یک معیار برای بهره وری محسوب مي شود اضافه کرد: با نصب برچسب انرژي ساختمان هاي اداري و عمومي و پايش به هنگام آنها، وضعيت مصرف برق به صورت مناسبي کنترل گرديده و بر اساس رده هاي برچسب انرژي ، بهينه سازي مصرف در بازه زماني مشخص انجام خواهد شد.

همچنین در ادامه طرح آموزشی " همیار انرژی" ، سید بهروز کسائیان مدیر دفتر مديريت مصرف شرکت توزيع برق استان با ارائه چک ليست مميزي انرژي ساختمان هاي اداري و نحوه تکميل آن، پيرامون ؛ مفهوم صرفه جوئي ، مديريت مصرف با روش عايق کاري ، بهينه سازي مصرف انرژي ، برچسب انرژي ، مديريت بار، اصلاح مصرف انرژي ، اصول مهم مديريت مصرف برق، معرفي ساعات اوج بار، انواع راهکارهاي مديريت مصرف در ساختمان و روشنائي ، چگونگي مصرف بهينه سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي را تبيين و تشريح کرد.

ارسال نظرات