با افزایش ناگهانی قیمت مسکن و عدم وجود ثبات در این بازار عملا اقشار کم درآمد به حاشیه رفته و مصرف کنندگان واقعی پاسوز سوداگران بازار مسکن شدند.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۱۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با افزایش ناگهانی قیمت مسکن و عدم وجود ثبات در این بازار عملا اقشار کم درآمد به حاشیه رفته و مصرف کنندگان واقعی پاسوز سوداگران بازار مسکن شدند.در واقع سرازیر شدن سزمایه های راکت برخی از سوداگران برای کسب درآمد و سود بیشتر موجب شد تا اقشار کم درآمد در حاشیه این بازار قرار بگیرند و از خرید مسکن و سرپناه عاجز شوند.
اگر در آینده نزدیک بار دیگر سرمایه‌گذاران احساس کنند شرایط برای سودآوری در بازار مسکن به وجود آمده، احتمال بازگشت‌شان به این عرصه قوت می‌گیرد اما آنچه بیشترین اهمیت را دارد، این است که اقتصاد مسکن در شرایطی قرار دارد که فعلا دست اقشار کم‌درآمد از خرید کوتاه است و باید فکری جدی به حال آنها کرد.
بنابراین گزارش قیمت‌های فعلی مسکن عملا اقشار کم‌درآمد جامعه را از بازار خانه حذف کرده است و با وجود آنکه قانون اساسی تاکید کرده که وظیفه دولت تامین مسکن موردنیاز اقشار مختلف مردم است اما در عمل می‌بینیم که این اصل چندان به مرحله اجرا نرسیده و موج‌های تورمی که هر چند سال یک‌بار وارد بازار می‌شوند، فشار اصلی را بر طبقات کم‌درآمد جامعه وارد می‌کنند.

این درحالی است که دولت فعلی نه تنها طرح جای گزین برای مسکن مهر ارائه نکرد بلکه از ابتدایی شکل گیری دولت با طرح مسکن مهر به دلایل سیاسی مخالفت جدی نمود و حتی در برخی موارد علت خرابی ها و خسارت های ناشی از زلزله ی غرب کشور را به آن نسبت داد.

ارسال نظرات