خبرهای داغ:
مسئول موسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز مجاهدت جوانان ما در نیرو‌های مسلح باعث شده انگلیس از هیمنه عنوان بریتانیای کبیر به بریتانیای صغیر افول کند.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۲۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در مراسم چهارمین یادواره شهدای منطقه سالاریه قم که شب گذشته در مسجد تولیت برگزار شد، اظهار داشت: شهدا به سه مقام شهادت یعنی اشرف الموت، شفاعت و حاجت روایی رسیدند.
وی افزود: شهید مغفوری از استان کرمان از جمله شهدای والامقامی است که دیده شده حتی از استان‌های دیگر هم بر سر مزار وی می‌روند و از این شهید عزیز درخواست گره گشایی می‌کنند.
مسئول موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: باید با نیت صادق به محضر شهدا برویم، چون شهیدان عزیز، پس از شهادت به درجات و مقاماتی همچون امامزادگان نائل می‌شوند.
وی ادامه داد: از ۳۰ هزار شهید خاکسپاری شده در بهشت زهرا (س)، تعداد ۶ هزار شهید از سادات اولاد حضرت زهرا (س) هستند و شهدا امامزادگان عشق و مزار آنان حرم‌های عشق محسوب می‌شود.
ماندگاری با بیان اینکه از شهدا خیلی صحبت می‌شود، اما از عمل به راه و مرام و آرمان آن‌ها چیزی گفته نمی‌شود، تاکید کرد:
شهدا در وادی عاشقی خدا را انتخاب کردند و از محبت زن و بچه و تعلقات دنیایی دست کشیدند.
وی با یادآوری سالگرد شهادت شهید محسن حججی یادآور شد: حضرت آقا فرمودند: «این شهید عزیز برای ما حجت است» و وصیت شفاهی شهید حججی به استناد آیه «قل ان کان آباوکم و ابناوکم...» حرکت در مسیر الهی و شهادت در راه خدا برایشان از تعلقات دنیایی بیشتر اهمیت داشت.
مسئول موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه شهدا در بازار خرید و فروش دنیا جانشان را به بالاترین بها به خدا فروختند، عنوان کرد: شهیدان والامقام، ولی خدا را انتخاب و تبعیت کردند و زیر پرچم الهیه رفتند.
وی افزود: آنان گفتند هر چه امام و رهبر و، ولی ما بگوید، ما سمعا و طاعتا گوش می‌دهیم و لذا به آن مقام‌ها رسیدند، چون انتخاب‌های زیبایی کردند و مشکلات امروز ما به خاطر انتخاب‌های ماست، باید مثل شهدا انتخاب کنیم.
ماندگاری عنوان کرد: شهدا برای رسیدن به انتخاب‌های خود، مجاهدت، مقاومت و استقامت کردند و ما می‌بینیم که ۶۰۰ آیه از قرآن کریم پیرامون مسئله جهاد و مجاهدت در راه خداست.
وی ادامه داد: متاسفانه مشکل امروز جامعه ما کاهلی و کم کاری و دور بودن برخی خواص و عوام و دستگاه‌ها و نهاد‌ها و طبقات مختلف از فرهنگ و روحیه جهادی است و همه باید در راه خدا جدیت و تلاش کنند، زیرا به استناد رهنمود قرآن، این تلاش‌ها منجر به ایجاد محبوبیت هم می‌شود.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا مقاومت کردند و در برابر دشمن از پای نایستادند، تاکید کرد: نه تسلیم و نه مذاکره مشکل ما را حل نمی‌کند، باید مقاومت کرد.
وی با ذکر این نکته که امروز رشادت و مقاومت و مجاهدت نیرو‌های مسلح ما در دریا انگلیس را از هیمنه بریتانی کبیر به بریتانیای صغیر افول داده است، تصریح کرد: یک روزی به آمریکا ابرقدرت می‌گفتند و امروز ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، زیرا آمریکایی‌ها هر کاری کردند که در منطقه عناصر خود را مهره چینی کنند، با حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، موفق نشدند.
ماندگاری افزود: شهدا پا در رکاب، ولی خدا ماندند و در این راه استقامت کردند و عاقبت به خیر شدند و به مقام معیت با اولیای خدا رسیدند.
وی یادآور شد: بعضی از خواص همچون طلحه و زبیر و شمر در صدر اسلام مدتی در جوار پیامبر (ص) و امیر مومنان (ع) بودند و بعد‌ها خود واقعی خویش را نشان دادند و تعجب نکنید عده‌ای حتی همراه امام در هواپیما همراه امام بودند و بعد‌ها عامل کودتا شدند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات