مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از وجود ۳۳۸ واحد راکد در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۳۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی آمره ای مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران حافظ حریم صداقت و درستکاری در جامعه هستند و با اخبار دقیق و به موقع خود مردم را می توانند در مشارکت بیشتر برای پیشرفت کشور کمک کنند.

آمره ای با اشاره به روز صنایع کوچک گفت: صنایع کوچک و متوسط در ایران بر اساس تعداد شاغلین که دارند شناسایی می شوند که اشتغال زیر ۱۰ نفر به عنوان صنایع خرد، بین ۱۰ تا ۵۰ نفر اشتغال صنایع کوچک، ۵۰ تا ۱۵۰ نفر متوسط و بیش از ۱۵۰ نفر صنایع بزرگ یاد می شوند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع کوچک یک فرصت بسیار مناسبی است که با سرمایه گذاری های اندک می توانیم شغل پایدار را ایجاد کنند ادامه داد: چرا که متوسط سرمایه گذاری در صنایع کوچک قابل مقایسه با صنایع بزرگ نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: صنایع کوچک به لحاظ کوچکی چابک تر هستند و به محض مشکل در تامین مواد اولیه می توانند محصول جایگزین را انتخاب کنند و تضادی در مالکیت و مدیریت وجود ندارد.

آمره ای بیان کرد: همه ارکان کشور به این موضوع اعتقاد دارند که اگر مشکلات اقتصادی می خواهد حل شود باید صنایع کوچک را تقویت کنیم و مقام معظم رهبری هم از سال ۹۴ بر این موضوع تاکید دارند و دولت هم با تهیه قانون رفع موانع تولید به این واحدها توجه دارد.

وی ادامه داد: مشکلات واحدهای کوچک همچون عدم امکان تامین مالی مناسب، عدم دسترسی به فناوری های روز، تغییرات پی در پی قوانین که به دلیل عدم ثبات اقتصادی ایجاد می شوند و عدم دسترسی با بازارهای هدف صنعتی هستند که باید در جهت حل آنها بیشتر تلاش کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با ۳۲ شهرک صنعتی و ۲۹۶۴ واحد با اختصاص ۱۱۳۰۰ هکتار زمین که مقام نخست را در این موضوع داریم از لحاظ جغرافیایی ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در استان است.

آمره ای بیان کرد: ۶۰ قرارداد در سال جاری برای ایجاد واحد صنعتی انجام شده که به نسبت سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: در استان ۱۷۹۸ واحد موفق به دریافت پرونده بهره برداری شده اند که بیش از ۳۳ هزار اشتغال ایجاد شده و ۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و این نشان از استقبال خوب سرمایه گذاران است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه تعداد واحدهای کوچک صنعتی راکد استان نسبت به سایر استان ها بسیار کم است گفت: ۳۳۸ واحد راکد در استان داریم که با اقدامات انجام شده بیش از ۷۰ واحد شناسایی شده و در جهت فعال سازی آنها اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: ۳۵ واحد مشاوره در مرکز کسب و کار استان وجود دارد که در موضوعات مختلف به فعالین اقتصادی خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

آمره ای بیان کرد: دسترسی به فناوری های جدید یکی از مشکلات جدی صنایع کوچک است که اعتقاد داریم در تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی می توانیم آن را حل کنیم تا ۱۳ نیاز فن‌آورانه شناسایی شده و ۵ نیاز مرتفع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات