مراسم شبی با شهدا همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در مسجد حضرت زهرا(س) و به همت حوزه مقاومت حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور مسئولین اعم از محمد مهجوری فرمانده سپاه شازند و حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد امام جمعه این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۴۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

مراسم شبی با شهدا همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در مهاجران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ محمد مهجوری در طی سخنان خود ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) به جمع حاضر، با اشاره به این که پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) بهترین سبك زندگی است بیان داشت: خداوند پیامبران و ائمه اطهار را برای نجات انسان فرستاده اما متاسفانه بشر خود را به گمراهی می برد و آنچه مسلم است، راهی برای بشر و نجات انسان جز قانون عدل نیست.

وی با اشاره به اهمیت تعامل در زندگی روزمره انسان‌ها گفت: رفتار انسان‌ها بر سه نوع بوده که رفتار با اعتدال و عدل‌ورزی یکی از آنهاست.ایشان بیان کرد: حماسه دفاع مقدس، عزت، شرف و سربلندی ایران را در دنیا تضمین کرد و دلاورمردان در زمان جنگ لباس غیرت پوشیدند و توان خود را در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی به نمایش گذاشتند و در نتیجه بدخواهان و دشمنان با شکست مواجه شدند.فرمانده سپاه شازند افزود: آن چیزی که ایثارگران خواستار آن هستند خدمت رسانی به خودشان نیست بلکه خدمت رسانی به فرهنگ ایثار و شهادت است، امری که از بنیادشهید و نهادهای مسئول نیز انتظار می رود خانواده های ایثارگران و شهدا و غیره نیز به ترویج فرهنگ ایثار در فرزندان و نزدیکان خود همت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه جریان عاشورا الگوی انقلاب اسلامی ایران بود، ادامه داد:انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به پیروزی رسید و در چهلمین سال پیروزی انقلاب نیازمند دمیدن روح ایثارگری هستیم.

 مهجوری با اشاره به اینکه در مقابل جنگ نرم تنها ابزار کارآمد ایثار و شهادت و بازگشت به داشته های درونی و تقویت اتحاد ملی است، اظهارداشت: توسعه فرهنگی دینی و انسانی در جوامع مختلف مدیون روحیه ایثارگری است، ایثارگری را به منزله یک فطرت پاک در نظر می گیریم که در آموزه های اسلامی به بلوغ رسیده است.

 وی با اشاره به خاطره خود از مادر شهید ابراز کرد: او با بغض برای ما گفت؛ آرزو دارم همه دختران و پسران جامعه اسلامی را در کمال سلامت روحی، روانی و اجتماعی ببینم و آرزو دارم که آن‌ها متناسب با ارزش‌های جامعه اسلامی، لباس و پوشش خود را انتخاب کنند و آن چنان که شایسته جامعه اسلامی است در سطح جامعه ظاهر شوند، نسل جوان جامعه اسلامی خوب است توجه کنند که باید برای محیط های اجتماعی، اداری و کاری حرمت قائل شوند.

مهجوری با اشاره به اهمیت حجاب برای بانوان ادامه داد: زنان، با حفظ حجاب اسلامی می‌توانند در جامعه حضوری فعال و سرنوشت‌ساز داشته باشند و به راحتی و آسودگی خیال در مشاغل مختلف به ایفای نقش بپردازند، البته حیطه کاری بانوان در جامعه و وظایفشان تعریف و مصداق‌هایی دارد، که یکی از مهم‌ترین این مصداق‌ها کاری است که مطابق با شأن و جایگاه زن باشد و از لحاظ جسمی و روحی به وی ضربه نزند و کرامت و شأن انسانی بانوان را زیر سوال نبرد. در این صورت جامعه از مزایای کار بانوان برخودار می‌شود و بانوان نیز حضوری مثمر ثمر و مفیدی در عرصه‌های علمی و فرهنگی اجتماعی دارند.

مراسم شبی با شهدا همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در مهاجران برگزار شد.مراسم شبی با شهدا همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در مهاجران برگزار شد.مراسم شبی با شهدا همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در مهاجران برگزار شد.

 

ارسال نظرات