تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل کامل باغ موزه دفاع مقدس لرستان را ۲۰ میلیارد تومان بیان و تأمین آن را نیازمند کمک مسؤولان استانی و ملی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۵۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌اله ناصرپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، اظهار کرد: شهید صارمی افتخاری برای استان بوده که امید می‌رود خبرنگاران راه این شهید را ادامه دهند، خداوند به قلم سوگند یاد کرده و این نشانه بزرگی و اهمیت قلم و آنچه خبرنگاران بر لوح نگاشته، است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه دانش دو وجه تصریحی و ضمنی دارد، افزود: خبرنگاران واسطه قدرت حاکم و مردم هستند و دانش ضمنی شهروندان را استخراج و تبدیل به دانش تصریحی می‌کنند.

ناصرپور نوشتن وحی را موجب ماندگاری آن عنوان و تصریح کرد: خبرنگاران علم و آگاهی بشریت را با صحت، دقت، استانداردبودن، انصاف در نوشتار و توازن ثبت و ضبط می‌کنند.

وی بیان داشت: شرافت را شهید صارمی‌ها و شهدای خبرنگاران به مؤلفه‌های شغل خبرنگاری اضافه کردند، از این‌رو علاوه بر شاخصه‌های اختصاصی، خبرنگاران انقلاب اسلامی انسان‌های با شرافت مبتنی بر گفتمان اسلام ناب هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه در این نهاد به خبرنگاران به چشم انسان‌های با شرافت برای بیان ارزش‌ها نگاه می‌شود، افزود: خبرنگار بایستی با مطالبه‌گری حق مردم را ادا کند، خبرنگار شجاع‌ترین پایگاه در مقوله رسانه است چرا که بایستی با نزدیکی به سوژه‌ها عینیت را بیان کنند که البته این مهم علاوه بر فرصت‌آفرینی برای مردم، عاملی برای تهدید خبرنگار نیز محسوب می‌شود.

ناصرپور اظهار داشت: در دفاع مقدس نزدیکترین افراد به گفتمان رزمندگان، خبرنگاران بودند، کسانی که حقایق جنگ را گام به گام تعریف و مانع از تحریف آن شدند.

وی، خبرنگاران را اصلاح‌کننده کارهای مسؤولان و مشوق فعالیت‌های ارزنده دانست و گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ناب انقلاب که در هشت سال دفاع مقدس تجلی یافته را به جوانان امروزی معرفی کنیم، باید عمده مطالبات امروز خبرنگاران استان بر تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس متمرکز شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تأکید و بیان کرد: ترویج فرهنگ ایستادگی در مقابل دشمن قوی‌پنجه که امروزه در فضای مجازی به دنبال بمباران تبلیغاتی و جنگ نرم علیه جوانان ایران اسلامی بوده، ضرورتی انکارناپذیر است.

ناصرپور محافظه‌کاری را آفتی برای رسانه‌ها برشمرد و گفت: گاهی برخی جناح‌های خاص سیاسی به دنبال همراه کردن خبرنگاران با افکار خود هستند و این موضوع آفتی برای خبرنگار و رسانه بوده که بایستی از آن پرهیز کرد.

وی، نبود اعتبار را عامل مهم به درازا کشیدن روند تکمیل باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: احداث باغ موزه دفاع مقدس سال 90 با زیربنایی بالغ 132 هزارمترمربع شروع و تاکنون حدود 110 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی برای آن هزینه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: هم‌اکنون پیشرفت فاز نخست از 9 فاز باغ موزه دفاع مقدس 80 درصد بوده، ضمن اینکه اعتبار مصوب امسال استان برای این مجموعه یک و نیم میلیارد تومان است.

وی به حضور 103 شهیدگمنام در استان اشاره و تصریح کرد: تاکنون 17 یادمان شهید گمنام در استان ساخته شده، 11 مورد در حال تکمیل و طراحی بوده و 4 مورد نیز بدون اقدام مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر اینکه گردشگری مذهبی دغدغه مسؤولان استان نیست، گفت: اگر مسؤولی دلسوز نظام و ارزش‌های دفاع مقدس که امروز در پایداری امنیت و جلوگیری از نبرد رسانه‌ای و جنگ نرم بسیار کارگشا و موثر باشد، بایستی دغدغه فرهنگی داشته و اولویت‌ها را صحیح و متناسب با شرایط روز جامعه قرار دهد.

ناصرپور تأکید کرد: امروز جبهه فرهنگی به مراتب صدها برابر جبهه نظامی حائز اهمیت است و خبرنگاران سربازان شرافتمند جبهه فرهنگی به گستردگی قلب تمامی جوانان بوده که می‌توانند در توطئه نقشه‌های شوم دشمنان موثر واقع شوند.

وی، میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل کامل باغ موزه دفاع مقدس لرستان را 20 میلیارد تومان بیان و تأمین آن را نیازمند کمک مسؤولان استانی و ملی عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه محرومیت لرستان ناشی از محرومیت مدیریتی و نه نبود منابع و ظرفیت‌های خدادادی است، افزود: گاهی برخی مدیران دغدغه و اولویت فرهنگی نداشته و این مهم عاملی برای تکمیل نشدن مجموعه شده است.

وی با اشاره به تهیه و چاپ کتاب با موضوع دفاع مقدس اظهار داشت: سال گذشته 40 کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تهیه و چاپ شد و امسال نیز 50 کتاب توسط حفظ آثار به چاپ می‌رسد، هزینه چاپ این کتاب‌ها توسط برخی دستگاه‌های فرهنگی و بنیاد حفظ آثار تقبل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: تلاش بنیاد حفظ آثار بر این است که انحراف در ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس ایجاد نشود و واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس بیان شود.

وی بیان کرد: هفت کمیته زیر نظر شورای هماهنگی حفظ آثار لرستان تشکیل‌شده که استاندار لرستان ریاست این کمیته‌ها را بر عهده دارد، برنامه‌هایی در طول سال توسط این بنیاد برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از حق شهدا را ادا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات