خبرهای داغ:
همزمان با دهه فرخنده و با سعادت ولایت نهمین یادواره شهدا مشق عشق تحت عنوان هشت شب با شهدا در بوستان شهدای آذر قم برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۷۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دبیر ستاد این یادواره روز شنبه اظهار داشت: تا سه سال پیش این آیین در هفته دفاع مقدس ترتیب می‌یافت، ولی در سال‌های اخیر به دلیل همزمانی این هفته با ماه محرم جا به جایی در زمان برگزاری آن صورت گرفته و امسال نیز از ۲۱ تا ۲۸ مرداد انجام خواهد شد.

محمد مهره ساز این یادواره را از بی نظیرترین یادواره‌های شهدا در سطح کشور عنوان کرد و بیان داشت: برای این برنامه از مقام‌های کشوری و لشکری و مسئولان استانی دعوت شده است.
وی گفت: برخی مقام‌های کشوری که در سال‌های قبل حضور داشتند، امسال نیز دعوت شدند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل دهه ولایت برنامه‌های این یادواره از حال و هوای شادی برخوردار است، از این رو از راویان دوران دفاع مقدس که در بیان خاطره‌های طنز جبهه و جنگ فعالیت می‌کنند دعوت به عمل آمده است.

مهرساز افزود: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، تجلیل از خانواده معظم شهیدان، نورافشانی، تئاتر خیابانی با حضور هنرمندانی از داخل و خارج استان، اجرای سرود‌های زنده متناسب با دهه ولایت و دفاع مقدس با شرکت خوانندگان جوان و قرعه کشی زیارت کربلای معلی و مشهد مقدس و همچنین حضور چند تن از هنرمندان مطرح کشوری از جمله برنامه‌های این یادواره به شمار می‌آید.

وی حضور پر رنگ ارتش در برگزاری این یادواره را از ویژگی‌های این دوره آن ذکر کرد: و گفت: برای نخستین بار نمایشگاه تجهیزات پدافند هوایی ارتش هر شب از ساعت ۱۹ تا پایان مراسم در محل برگزاری این یادواره بر پا می‌باشد.

مهره ساز تصریح کرد: آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سپاه علی بن ابیطالب (ع)، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع)، حوزه مقاومت بسیج شهید ورزنده، حوزه مقاومت بسیج شهید قربانی، پدافند هوایی حضرت معصومه ارتش، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، صدا و سیمای مرکز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و اداره کل ورزش و جوانان از دست اندرکاران برگزاری این یادواره می‌باشند.

وی با بیان اینکه در هر یک از این هشت برنامه یکی از گروه‌های تاثیرگذار در سال‌های جنگ تحمیلی نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند، گفت: جانبازان و ایثارگران و رزمندگان گردان سید الشهداء به ترتیب در اولین و دومین شب این یادواره حضور پیدا می‌کنند، و در هر برنامه نیز از چهار خانواده شهید تجلیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به نامگذاری ۲۳ مرداد به عنوان روز مقاومت اسلامی در سومین شب این یادواره با هماهنگی صورت گرفته با جامعه المصطفی العالمیه از خانواده شهدای مقاومت و بین الملل دعوت شده است.

مهره ساز ادامه داد: در ۲۴ مرداد از شهدای اطلاعات و عملیات و شهدای جهاد سازندگی که در پشت صحنه جنگ بودند تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به تجلیل از شهیدان ورزشکار در ۲۵ مرداد افزود: ۲۶ مرداد نیز از شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد و خانواده شهید احمد متوسلیان حضور پیدا می‌کنند.

مهرسازه اظهار داشت: ۲۷ مرداد شهدای شهرداری تجلیل می‌شوند، و در برنامه پایانی این یادواره که مقارن با شب عید سعید غدیر خم است نیز شهدای ارتش و سادات مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه سخنران مراسم آغازین این یادواره حجت الاسلام شاطری و سخنران مراسم اختتامیه امیر سرتیپ پوردستان رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات راهبردی ارتش است، اضافه کرد: حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی نماینده، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور، حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و حجج الاسلام، رفیعی، ماندگاری، جوشقانیان و سید حسین مومنی نیز از دیگر سخنران این یادواره هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ستاد یادواره شهدا مشق عشق در طول سال برنامه‌های مختلفی دارد که ۳۰ شب جزء خوانی قرآن کریم از جمله آن است که این آیین طی ۶ سال گذشته در ماه مبارک رمضان هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شده و خانواده معظم شهدا نیز زینت بخش آن بودند.

وی یادآور شد: در عزاداری ها، اعیاد و جشن‌های مذهبی مختلف سال نیز آیین‌ها و مراسم‌هایی در بوستان شهدای آذر قم و مسجد مقابل آن برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها