آمریکا و اروپا خریدار سوخت قاچاق هستند/ مأموریت دولت به سپاه برای مقابله با قاچاق سوخت

معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه سپاه از سوی دولت برای مقابله با قاچاق سوخت مأموریت پیدا کرده است، گفت: آمریکا و اروپایی‌ها خریداران اصلی سوخت قاچاق در خلیج فارس هستند.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۹۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار مهدی ربانی، معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره توان موشکی انصارالله یمن، اظهار کرد: نیرو‌های انصارالله یمن قادرند هر نقطه‌ای از خاک عربستان را مورد هدف قرار دهند که نشان از توانمندی این نیرو‌ها دارد.

معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین درباره توقیف شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیرو‌های گشتی پایگاه منطقه دوم دریایی سپاه در خلیج فارس گفت: مالک این نفتکش عراقی بوده و قاچاق سوخت حمل می‌کرد.

ربانی ادامه داد: این روالی است که دولت به سپاه برای مقابله با قاچاق مأموریت داده و با شناور‌های عمده‌ای که حجم بالایی از مواد سوختی که به صورت قاچاق حمل می‌کنند؛ مقابله کند.

معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: طبق همین مجوز و دستور سپاه همکاری می‌کند و تاکنون چندین شناور‌های بزرگ را کشف کرده، از جمله این نفتکش که ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل را انتقال می‌داده است.

سردار ربانی با اشاره به مالک این نفتکش و مقصد این نفتکش افزود: به طور معمول مالک نفتکش‌ها یک نفر، محموله‌اش یک نفر دیگر، پرچم کشوری دیگر هستند؛ یعنی متعلق به یک جا نیست، اما آنچه که برای این کشتی محرز است این شناور قاچاق سوخت را انجام می‌داد و همه از جمله آمریکا و اروپایی‌ها و آن‌هایی که تحریم کردند خریدار این سوخت‌های قاچاق هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار