رئیس ستادکل نیروهای مسلح در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان،نگرانی جمهوری اسلامی و کشورهای مسلمان از وقایع اخیر کشمیر را اعلام و تاکید کرد:رویکردهای نظامی در این منطقه ازسوی طرفین بر پیچیدگی اوضاع می افزاید.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۹۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عصر امروز در تماس تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان ضمن تبریک عید سعید قربان، نگرانی جمهوری اسلامی و کشورهای مسلمان از وقایع اخیر کشمیر را ابراز داشت و تاکید کرد رویکردهای نظامی در این منطقه از سوی طرفین بر پیچیدگی اوضاع می افزاید.

 

سرلشکر باقری در این تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین وضعیت امنیت مرزهای مشترک، روابط نظامی- امنیتی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری اسلامی پاکستان، تحولات منطقه و به خصوص اوضاع منطقه کشمیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر ضرورت حفظ آرامش در مدیریت حوادث و وقایع کشمیر، تاکید کرد: انتظار می‌رود طرفین از هرگونه تصمیم عجولانه در مورد سرنوشت این منطقه و بدون توجه به خواست مردم خودداری نمایند.

سرلشکر باقری در ادامه افزود: امیدواریم با تلاش های سیاسی، حقوق واقعی مردم مسلمان منطقه تامین گردد و  از جریحه دار شدن احساسات ملت‌های مسلمان پرهیز گردد.

وی همچنین ضمن ابراز تاسف از شرایط سیاسی و امنیتی کشور افغانستان، شرایط فعلی حاکم بر این کشور را ناشی از مداخله بیگانگان و به ویژه قدرت‌های غربی و فرامنطقه‌ای دانست و افزود: وضعیت فعلی موجب سوء استفاده هر چه بیشتر گروه‌های تروریستی در افغانستان شده است؛ از این رو همسایگان این کشور باید به سهم خود و با تماس نزدیک با دولت افغانستان به بازگشت  استقرار آرامش و امنیت به منطقه کمک نمایند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز ضمن تشکر از توجه جمهوری اسلامی ایران به وضعیت مسلمانان، در خصوص امنیت مرزهای مشترک، اظهار داشت: ما تلاش خواهیم کرد که مرزهای دو کشور مرزهای صلح و دوستی و آرامش برای مردم دو کشور باشد و در این راستا از هیچ گونه تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

ارسال نظرات