نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت:مشکلات پیش‌آمده در کشور به خاطر سوءمدیریت است،نه به دلیل کمبود اختیارات رئیس‌جمهور و با وجود اختیاراتی هم که رهبری به وی تفویض کرده،بی‌انصافی است که رئیس‌جمهور بگوید اختیارندارم.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۹۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی شهریاری نماینده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اختیارات رئیس‌جمهور گفت: قانون اساسی اختیارات زیادی را به رئیس جمهور داده و رئیس جمهور مسئول اول در امور اجرایی کشور است. 

وی افزود: هر کسی که کاندیدای رئیس جمهوری می‌شود به قرآن سوگند می‌خورد که قانون اساسی را قبول دارم و آن را اجرا می‌کنم. کسی که رئیس جمهور می‌شود قانون اساسی را خوانده و می‌داند که اختیاراتش چه مقدار است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این گونه نمی‌شود که وقتی رئیس جمهور شد مشکلاتی به علت سوءمدیریت برای رئیس جمهور به وجود آید، بعد بگوید من اختیار ندارم. رئیس جمهور با اطلاع از قانون اساسی این سمت را قبول کرده است.

شهریاری با اشاره به تشکیل شورای اقتصادی سران سه قوه و تفویض اختیارات از سوی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در طول یک و نیم سال گذشته نگران بوده و هستند چراکه عملا سلب اختیار شده‌اند و رهبر معظم انقلاب برای اینکه رئیس جمهور نگوید اختیار ندارم، این شورا را تشکیل دادند و به آنها گفته‌اند تصمیمات با شماست.

وی افزود: ما تابع رهبر معظم انقلاب هستیم، اما این بی‌انصافی است که رئیس جمهور با این همه اختیاری که رهبری به وی داده، باز هم بگوید ما اختیار نداریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ مشکلات پیش‌آمده به خاطر سوءمدیریت است وافرادی که به کار گماشته شده‌اند، افراد توانمندی نیستند و به خاطر این مقدار فسادی که در کشور به وقوع پیوسته، آقای رئیس جمهور باید در پیشگاه خدا از مردم و از رهبر معظم انقلاب پوزش بخواهد.

ارسال نظرات