خبرهای داغ:
امام جمعه بناب با تاکید بر اینکه ما به علما و دانشمندان تشیع بدهکار هستیم که به سمت اهل بیت(ع) هدایت کرده و ما را شیعه و شیعه‌زاده گردانده است، اظهار داشت: در جهان اسلام، ایران پرچمدار تشیع بوده‌ است.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۰۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در جلسه بنیاد بین المللی غدیر افزود: ابتدا کشور ما بت پرست محض و آتش پرست بود که پس از اسلام کشور ما مسلمانی و تشیع را برگزید.

وی با اشاره به سنت دیرینه مراسمات شب غدیر در بناب گفت: در شب غدیر که معمولاً در میدان مرکزی شهر در زمانی که تعداد نفوس جمعیت بناب 17 هزار نفر بود، مشعل‌هایی را روشن کرده و  در داخل شهر می‌چرخاندند و در آن زمان  معنای آن نامفهوم بود و با گذر زمان مفهوم این کار بزرگ نمایان شد.

حجت الاسلام بنابی ادامه داد: مردم آن زمان با زندگی محدود و مختصری که داشتند و پذیرایی‌هایی که در توانشان بود سعی در متمایز کردن این شب و روز داشتند. پایه‌گذار این کار در بغداد شیخ مفید بود که در شب عید غدیرخم می‌فرمودند: مشعل روشن کرده و با فاصله‌های دور به عتبات عالیات در عراق حرکت کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز شما مردم و مسئولان این نظام هستید که دست به دست هم، این سنت حسنه، این اساس دین و سعادت را رونق می‌بخشید چراکه فرق ما با مسلمانان دیگر، ولایت‌مداری ماست. هر آنچه در این نظام داریم به برکت محمد و آل محمد است و ما خوشنودیم که شما مسئولان به این نکته توجه دارید.

حجت الاسلام باقری بنابی در پایان از مسئولان ادارات و نهاد‌ها خواست در دهه امامت و ولایت در سربرگ‌های اداری خود به قید کلمه لبیک یا رسول الله اهتمام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها