خبرهای داغ:
«شرح شوق» عنوان کتابی است که در آن زندگی‌نامه و خاطرات شهید «محمدرضا شیخی» گردآوری و منتشرشده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۰۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این کتاب شرح حیات طیبه‌ شهید «محمدرضا شیخی» از نگاه برادر بوده که بعد از سه دهه در حسرت دیدار وی نگاشته شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

این کتاب به روح ملکوتی شهید «محمدرضا شیخی» تقدیم می‌شود که با عشق آمد، با عشق زیست و با عشق به معشوق پیوست.

خاطرات روزانه شهید را که ورق می‌زنم انگار همراه و همدوش او در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر قدم می‌زنم.

عمر ۱۷ ساله شهید همانند همه‌ی جوانان مؤمن و انقلابی، خصوصاً همچون دیگر نیروهای عملیات رمضان، با عشق به سرچشمه‌ی خوبی‌ها – خداوند تبارک‌وتعالی- گذشت و نمازهای روزانه، نماز شب‌ها، روزه‌های مکرر و مستحبی‌اش و تلاش‌هایش برای انقلاب اسلامی، او را در مرتبه‌ای قرارداد که تندیس ایمان، صداقت و پاک‌دامنی شد.

یکی از مهمترین ویژگی های عاشق همین است که جز معشوق به هیچ کسی توجه ندارد. برای وصال یار، به هیچ کس نمی اندیشد و رضایت کسی دیگر را نمی تواند منتظر بماند.

همین عشق است که محمدرضا را از روستای انباستیق در شمال غرب ایران وادار می‌کند تا ۱۲۰۰ کیلومتر راه را طی می‌کند و از زندگی عادی خود دست می‌کشد، او در اهواز خود را به منطقه‌ی عمومی شلمچه رسانده و در شرق بصره با زبان روزه در عملیات رمضان به نیروهای اسلامی بپیوندد و چه زود فاصله‌اش تا عرش را طی می‌کند و یک‌ماهه، خود را در عرض الهی ساکن می‌نماید.

 این کتاب در قطع رقعی و مشتمل بر ۱۵۲ صفحه با حمایت اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و انتشارات خط هشت با شمارگان ۱۰۰۰ جلد به چاپ رسیده است.

چکیده‌ای از زندگی‌نامه شهید:

شهید «محمدرضا شیخی» در سال ۱۳۴۴ در روستای انباستیق از توابع شهرستان اهر متولد شد. در طلیعه انقلاب اسلامی در تظاهرات و مبارزات مردمی ملت ایران حضور فعال داشت. با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در ۲۷ تیر ۱۳۶۱ طی عملیات رمضان در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات