خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز گفت: رسانه در طراز انقلاب باید واقع نمایی کرده و جلوی تبلیغات مأیوس کننده دشمن را در این عرصه بگیرد.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۶۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در آئین گرامیداشت مقام خبرنگار در این ناحیه گفت: امروز مسئولان برای فعالیت‌ها و وظایف خود در گام دوم انقلاب باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینكه طی چهار دهه گذشته راهبرد رسانه‌ای دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی بر روی ۵ محور خلاصه می‌شود، گفت: نخستین محور، سکوت است؛ رسانه‌هایی که شاید خودشان را یک رسانه حرفه‌ای می‌دانستند، در جایی که منافع مردم و نقاط قدرت و قوت نظام جمهوری اسلامی است، سیاست سکوت را در پیش می‌گیرند.

علی‌پور سیاست دوم را كوچك‌نمایی دانست و اظهار داشت: این به این معناست که دستاوردهای بزرگی که نظام در حوزه‌های مختلف به دست می‌آورد، اگر بنای بر سکوت نداشتند، نهایتاً آن را كوچك‌نمایی می‌كردند.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز، سیاست سوم، انكار واقعیت‌ها و وضع موجود که دشمن در ۴ دهه گذشته موضوع رسانه را در دستور کار خودش قرار داده است.

وی در ادامه چهارمین مورد را واقع‌نمایی برخی از مسائل و مشکلاتی که واقعیت کاملی در جامعه ندارند و رسانه دشمن از این مسئله استفاده می‌کند دانست و ادامه داد: مورد پنجم نیز بزرگ‌نمایی یک موضوع کوچک است و شاید یك نكته آن‌قدر مهم نباشد اما آن را بزرگ‌نمایی می‌كنند.

علی‌پور با بیان اینكه نظام جمهوری اسلامی در ۴ دهه گذشته دشمن را در حوزه‌های مختلف زمین‌گیر كرده است، گفت: در عرصه نظامی به اقتدار رسیدیم و دشمن دیگر جرأت تعرض نظامی را ندارد اما در موضوعات مختلف کار می‌کند و عرصه فضای مجازی و رسانه، مهم‌ترین ابزار كار آن‌هاست

وی با تصریح اینكه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هم به این موضوع و هم به امیدآفرینی برای مردم اشاره دارند، گفت: دشمن به شدت بر روی این قضایا كار می‌كنند و تلاش می‌كنند با برجسته‌سازی مشكلات و نارسایی‌ها و سكوت در برابر نقاط قوت نظام و کتمان واقعیت‌‌ها، مردم را نسبت به آینده نظام و انقلاب و کشور مأیوس کند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه معظم‌له در این بیانیه به اقدام هوشمندانه در حوزه رسانه نیز تأكید دارند، گفت: این مسئله یعنی جلوگیری از ایجاد فضای یأس و ناامیدی در میان مردم است.

وی بیان كرد: دومین کاری که اصحاب رسانه می‌توانند در قبال موضوع بیانیه گام دوم انجام دهند، پاسخگو کردن مسئولان نسبت به انجام وظایفشان است و این همان نقش نظارتی اصحاب رسانه‌هاست که می‌توانند ایفا کنند.

علی‌پور یادآور شد: منویات مقام معظم رهبری تعیین‌کننده سیاست کلی نظام است که یکی از آن‌ها همین بیانیه گام دوم انقلاب است و رسانه می‌تواند در این عرصه مطالبه‌گر باشد و مسئولان را نسبت به انجام وظایفشان پاسخگو بداند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه سومین نقشی که رسانه می‌تواند ایجاد کند چشم و گوش بودن مردم است یعنی مسائل را خیلی خوب تبیین کرده و اطلاع‌رسانی کند، گفت: یکی از مشکلات کشورمان همین است که رسانه باید این مشکلات را خوب تبیین و اطلاع‌رسانی کند و از زوایه بیانیه گام دوم که معظم‌له صادر کردند چشم و گوش دقیقی برای مردم باشد.

وی اظهار كرد: چهارمین کاری که رسانه برای تحقق اهداف انقلاب می‌تواند داشته باشد سهیم شدن در مشارکت مردم است؛ مردم در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب هر جا لازم بود حضور پیدا کرده و کمک کردند و رسانه در این موضوع نقش بسزایی می‌تواند داشته باشد و پیشرفت‌های انقلاب و کشور علی‌رغم تحریم‌ها را واقع‌نمایی كند.

علی‌پور گفت: به تعبیر دشمن بی‌سابقه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین محدودیت‌ها و تحریم‌ها بر علیه كشورمان اعمال می‌شود اما در سایه همین تحریم‌ها و مشکلات پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف داشتیم که رسانه در طراز انقلاب باید واقع نمایی کرده و جلوی تبلیغات مأیوس کننده دشمن را در این عرصه بگیرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در پایان گفت: جایگاه رسانه در عصر جدید بسیار ویژه است و اگر از این مسئله غفلت کنیم، دشمن به اهداف خودش خواهد رسید.

منبع: شیرازه

ارسال نظرات
پر بیننده ها