فرماندار خلیل‌آباد:

تولید تفکر انتقادی و نقد سازنده باید در دستور خبرنگار باشد / نباید از نقد سازنده و روشنگرانه خبرنگار هراسی داشته باشیم

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه تولید تفکر انتقادی و نقد سازنده باید در دستور خبرنگار باشد که در پی آن می‌توان تصمیمات منطقی و عالمانه گرفت، گفت: نباید از نقد سازنده و روشنگرانه خبرنگار هراسی داشته باشیم، زیرا نقد اصلاح گرانه، ولی تخریب خرابکارانه است.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۱۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
ابراهیم قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: تحقیقات علمی در زمینه خبر و رسانه نشان داده که آنچه را که خبرنگار برجسته و بزرگ و سر تیتر می‌کند اذهان و افکار عمومی جامعه به همین سمت حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوعی تشابه عملی و نظری بین خواسته خبرنگار و اذهان عمومی جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: آنچه خبرنگاران و رسانه‌ها انجام می‌دهند تأثیر مستقیم در سرنوشت جامعه و اذهان عمومی دارد.

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه اهمیت مطبوعات در جامعه این را می‌رساند که خبرنگاران قوام بخش این حوزه هستند و به مطبوعات قوام می‌دهند، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم یک خبرنگار و اصحاب رسانه این است که هم جامعه نگر و هم واقع نگر باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعیت و واقعیت خبر زمانی به دست می‌آید که خبرنگار اندیشه آگاهی بخشی داشته باشد، اذعان کرد: خبرنگار باید مسلح به ابزار دانش و آگاهی باشد و جزئی از خبر و رسانه باشد و به همین منظور فرا گرفتن سواد رسانه‌ای برای همه آحاد جامعه و همچنین خبرنگار لازم و ضروری است.

قاسم پور با تأکید بر اینکه امانت داری قلم، اخلاق رسانه‌ای و بی طرفی باید در دستور کار خبرنگار باشد، عنوان کرد: سرعت، دقت و موثق بودن منبع خبر از مؤلفه‌های یک خبر است که باید خبرنگار از آن بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه اولین کارکرد رسانه روشنگری است و قلم رسالت روشنگری دارد، بیان کرد: روشنگری قلم در حوزه اقتصادی تولید ثروت، در حوزه اجتماعی، آگاهی بخشی و در حوزه سیاسی باعث پرهیز از سیاست بازی می‌شود.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه نورافکن پر نور خبر در حوزه روشنگری باعث روشن و برملا شدن لانه‌های فساد می‌شود، تأکید کرد: بخشی از این ظرفیت در اختیار رسانه می‌تواند باید از آن به خوبی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه تولید تفکر انتقادی و نقد سازنده باید در دستور خبرنگار باشد که در پی آن می‌توان تصمیمات منطقی و عالمانه گرفت، تشریح کرد: رکن چهارم دموکراسی‌ها مطبوعات هستند و این رکن باعث پایش قدرت سیاسی در کشور می‌شود که مسئول خارج از دید تیزبین خبرنگار کاری را انجام ندهد.

قاسم پور با اشاره به اینکه رسانه ها، معلم جامعه هستند که در تقویت تقوا مؤثر است، ابراز کرد: نباید از نقد سازنده و روشنگرانه خبرنگار هراسی داشته باشیم، زیرا نقد اصلاح گرانه، ولی تخریب خرابکارانه است.

وی در پایان با بیان اینکه حفظ و صیانت از خبرنگاران به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه بر عهده مسئولان است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه و تعامل با اصحاب خبر باید در دستور کار مدیران شهرستان خلیل آباد باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار