خبرهای داغ:
قنبری نفوذ جریانی را خطرناک‌ترین نوع نفوذ بیان کرد و گفت: طلاب از فرصت فضای مجازی در امر تبلیغ دین غفلت نکنند.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۴۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، قنبری کارشناس امور رسانه و فضای مجازی، امروز در دومین روز از برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی «نقش مبلغین در گام دوم انقلاب» که با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در دانشکده حضرت زینب(س) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: انسان باید عالم به زمان خویش باشد؛ عصر کنونی، عصر ارتباطات و اطلاعات است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار طلاب خراسان شمالی، ادامه داد: معظم له در این دیدار فرمودند: اگر از این فرصت فضای مجازی خوب استفاده نکنیم خداوند در قیامت من و شمای طلبه دینی را مورد مواخذه قرار می دهد چرا از این فرصت استبصاری که فضای مجازی ایجاد کرد کلام حق را به کسانی که گوش کسانی که نشنیده بودند، نرساندید.

قنبری با بیان اینکه در گام دوم انقلاب قرار است زمینه ساز ایجاد تمدن اسلامی باشیم تا بعد از ایجاد تمدن اسلامی امر فرج محقق شود، ابراز کرد: امروز این علامت سوال نباید برای کسی وجود داشته باشد که اگر رسانه نباشد نمی توان خیلی از کارهای را انجام داد.

کارشناس امور رسانه و فضای مجازی در ادامه بیان داشت: تا به امروز رهبر معظم انقلاب دو مرتبه نامه برای جوانان اروپایی نوشتند و در فضای مجازی منتشر شد که بعد از این انتشار ما می بینیم الفاظی مانند اسلام، پیامبراکرم(ص)، دین، قرآن بیشترین سرچ را در کشورهای غربی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید از این فرصت به دست آمده در فضای مجازی استفاده کنند و به خوبی به آن مسلط باشند تا بتوانند معارف حقه را نشر دهند، گفت: طلاب در کنار مجهز شدن به سواد رسانه ای باید مهذب به تهذیب نفس باشند چرا که این فضا فضای لغزنده ای است و تعارف با کسی ندارد.

قنبری ادامه داد: در عصر ارتباطات و اطلاعات حفاظت از خود بسیار حائز اهمیت است هر کسی در عصر ارتباطات حتی اگر یک کلمه بیشتر از دیگری بداند به همان اندازه از دیگران قوی تر خواهد بود.

کارشناس امور رسانه و فضای مجازی با استناد به کلام رهبری، ابراز کرد: معظم له فرمودند: گاهی مشکلات فرهنگی خواب را از چشمانم می رباید همچنین در جای دیگر فرمودند کشور امروز درگیر جنگ نظامی نیست؛ ایشان زمانی این را می گویند که سال ۹۴ بر سر دوش ملت ایران شهدای مدافع حرم تشییع می شود اما در همین ایام کشور گرفتار جنگ اقتصادی و مهمتر از آن جنگ فرهنگی است چیزی که کمتر سیاسیون به آن توجه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب نفوذ دشمن بود، گفت: دوگونه نفوذ وجود دارد فردی و جریانی؛ در نفوذ فردی شخص به مراکز و دستگاه های مورد نظر نفوذ می کند و عامل دشمن می شود و اقدام به انتقال اطلاعات می کند این جاسوسی کم اهمیت ترین نفوذ است.

قنبری ادامه داد: نفوذ جریانی یعنی شبکه سازی در داخل و درگیر کردن ملت به جاذبه های مالی و جنسی؛ این نفوذ بسیار خطرناک است.

کارشناس امور رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: دشمن در نفوذ جریانی می داند که آن دسته از افراد که پایبند به دین و قوانین کشور هستند خطوط قرمز را رعایت می کنند اما به این سبب خطرناک است که آن دسته افراد را که به هر قیمتی به دنبال تامین پول و نیازهای جنسی خود هستند را درگیر کرده و نظم جامعه را مختل می کند.

ارسال نظرات