کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال و سیر الهی در زندگی است.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۷۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ابوالفضل احمدی در جلسه اخلاق رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم(علیه السلام) با اشاره به آیه‌ی 160 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: انسان باید به سمت قله و هدفش که به سمت خدا منتهی می شود تلاش نماید، وگرنه به سمت ظلمت و شیطان حرکت می کند.

این کارشناس مسائل دینی و مذهبی، افزود: ازجمله موانعی که در مسیر این هدف است می توان به؛ تصرفات انسان در اموال اشاره کرد، که اگر حلال نباشد اثرات بسیار سویی در زندگی انسان دارد و انسان را در پیمودن طریق الهی منحرف می سازد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آثار سوء مال حرام، ایجاد انحراف در انسان به سمت کمال است و با اشاره به حدیث سفارش پیامبر به امیرالمومنین (علیه السلام) که فرمودند؛ اگر این نصیحت را گوش کنی درست زندگی خواهی کرد، شهید و عالم از دنیا می روی و آن نصیحت این است که کسی که حلال بخورد دین اش صفا داده می شود، قلبش خاشع می شود، اشک چشم پیدا می کند؛ اما کسی که لقمه شبهه ناک بخورد، دین اش متشبه می شود و دلش تاریک و قلبش می میرد.

وی اظهار کرد: از مصادیق حرام  به کم فروشی (مطففین)، کم گذاشتن از کار، انجام کار شخصی در اداره، کوچکترین تصرف شخصی از اموال بیت المال و ...، اشاره کرد.

احمدی، از آثار سوء مال حرام در زندگی انسان را ایجاد تغییر در مسیر کمال دانست که این عوامل باعث کر ولال وکور شدن انسان می شود، تا اینکه حقایق را نشنوند.

این کارشناس مسایل دینی گفت: کسی که از مال حرام شکمش را پر می کند هیچ انگیزه ای به دریافت حقایق دین در او نیست و قلبش تیره و تار می شود و اشک چشمش خشک می شود.

وی، در پایان باز شدن نا خودآگاه زبان به غیبت و دروغ و گناه و هرز شدن آن را ناشی از قلب مریض و قلب مریض را ناشی از لقمه حرام دانست.

ارسال نظرات