خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان شاهرود با بیان اینکه منتظر دریافت بودجه پروژه های مصوبه دور دوم سفر ریاست جمهوری هستیم گفت: تا پایان سال ۹۰۰ واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل می شود.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۵۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

تحویل ۹۰۰ واحد مسکن مهر شاهرود تا پایان سال/تکمیل پروژه های راه در اولویتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، امیر عمیدی در نشست با اصحاب رسانه. خبرنگاران در دفتر مدیرکل در سخنانی با بیان اینکه اطلاع رسانی اصحاب رسانه امید آفرینی در جامعه و اطلاع رسانی به جامعه است به ایجاد اداره کل راه و شهرسازی شرق استان در شاهرود اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ۴۸ درصد راه های استان در شرق شهرستان های میامی و شاهرود است و قدمت ۷۰ ساله اداره کل راه و ترابری استان در شاهرود، وجود این اداره کل در شاهرود را توجیه می کند.

وی با بیان اینکه اقدام راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۲ و اقدام سازمان راهداری در حمل و نقل و پایانه ها در سال ۱۳۹۵ ایجاد چالش در بخش نیروی انسانی و اعتبارات را در اداره کل راه و ترابری نمود گفت: این عوامل باعث شد تا تفکیک اداره کل راه و شهرسازی به عنوان قانون اجرا و در استان با توجه به نیاز دو اداره کل تشکیل شود.
عمیدی با تاکید بر اینکه در اداره کل راه و شهرسازی معاونت راهداری و حمل نقل جاده ای تشکیل شده که کار حمل و نقل و پایانه ها را انجام می دهد افزود: معاونت راهداری از اول سال مالی جدید بودجه مستقل و حمل و نقل چارت سازمانی اصلاح شده و منتظر ابلاغ تصمیمات در خصوص این معاونت هستیم.
وی با بیان اینکه تشکیلات ابلاغی بر اساس سازمان اداری استخدامی است و عنوان اداره کل شرق استان سمنان شاهرود ابلاغ شده است گفت: شائبه اینکه راهداری و پایانه ها در شاهرود نیست اشتباه است و این معاونت در دل اداره کل راه و شهرسازی شرق استان قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده پنج در شاهرود گفت: جلسات این کمیسیون برگزار و یازده کمیته کاری در ذیل این کمیسیون تشکیل شده است که ۲۵ مورد در این کمیسیون تصویب شده و ۱۰ مورد هم از دستور جلسه خارج شد که نیاز به کار بیشتر داشته است.
وی با اشاره پروژه های راه این اداره کل گفت: قطعه سه راه شاهرود به آزادشهر به طول ۹ کیلومتر عملیات زیرسازی تکمیل و در دوماه آینده زیر بار ترافیک می رود و قطعه چهار هم به طول ۹ کیلومتر در دست مناقصه است تا بتوانیم طول جاده شاهرود به آزادشهر را به عنوان بزرگراه داشته باشیم.
عمیدی به پروژه محور میامی جاجرم به طول ۹۳ کیلومتر اشاره کرد و افزود: قراردادی شرکت ساخت و توسعه زیربنای کشور به ارزش ۸۳ میلیارد تومان انجام داده که مشترک با خراسان شمالی است که ۲۰ کیلومتر آن در استان سمنان است و در یکماه اخیر قرارداد ابلاغ و در راستای مسیر قبل این پروژه در راستای کوتاه کردن مسیر دنبال می شود.
وی با اشاره به پل کالشور در کلاته های شرقی میامی نیز گفت: تاکنون سه مزایده برای این پل برگزار شده که استقبال نشده است و برآورد اعتبار آن دو میلیارد تومان است که در برنامه های امسال اداره کل پیشنهاد داده شده تا مصوب و انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان با اشاره به جاده عباس آباد به کاهک اظهار کرد: در سال ۱۳۹۱ این طرح در قالب پروژه مهر ماندگار استارت خورد و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی به طول ۳۵ کیلومتر دارد و با تخصیص اعتبارات، پروژه فعال و دو پیمانکار فعال هستند و تلاش داریم تا پایان سال با رفع مشکل قیر که در سطح کشور مطرح است به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه ۱۹۱ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور تخصیص یافته است گفت: پروژه آزادراه شاهرود به آزادشهر، جاده میامی به جیلان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، جاده بیارجمند به بردسکن و عباس آباد و جاده بیارجمند به چه جام که ۵۱ کیلومتر آسفالت نیاز دارد در قالب مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان این که منتظر تخصیص اعتبارات و ابلاغ هستیم که کارهای آن انجام شود که مسیر بیارجمند به بردسکن از جاده های مهم است.
وی ادامه داد: جاده شاهرود، طرود به معلمان بسیار مهم است که در قانون بودجه سال ۱۳۹۸، ۳۵ میلیارد تومان بودجه گرفته شده که ارتقا محور و بهسازی باند هستیم و منتظر تخصیص بودجه برای کار هستیم.
وی با اشاره به تخصیص ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای نگهداری جاده های شرق استان گفت: در سال گذشته کل بودجه استان ۲۰ میلیارد تومان بوده که امسال فقط برای شرق استان این بودجه ۱۰ میلیارد تومان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ‌ خودرویی از اداره کل راه و ترابری سابق به استان منتقل نشده است گفت: ساختار نقل و انتقالات با توجه به دستورالعمل های ابلاغی است و تاکنون خیج وسیله نقلیه سبک و سنگین به استان ‌خارج از آن منتقل نشده است.
عمیدی با بیان اینکه رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان شاهرود بومی است افزود: ما منتظر تأیید استان و وزارتخانه هستیم تا وی را معرفی نماییم.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان با اشاره به اینکه تخصیص قیر در سال گذشته ۴۶۰۰ تن قیر بوده نه ۱۰ هزار تن افزود: قیر تخصیص یافت به استان حتما در همان جا که تعیین شده مصرف شده و می شود و به عنوان مثال، ۱۳۵۰ تن قیر برای جاده بیارجمند به چه جام تخصیص یافته که امسال ارسال شده که حتما در همین نقطه مصرف می شود.
عمیدی با بیان اینکه در استان ۳۷۴۳ کیلومتر راه وجود دارد که ۴۸ درصد در شهرستان های شاهرود و میامی با بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر است گفت: در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی شرق استان، سه اداره شهرستان است و راه های روستایی نیاز به توجه دارد چرا که تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید روکش آسفالت شود.
وی با اشاره به ساختمان اداره‌کل که از سال ۱۳۹۱ با فروش مازاد امکانات در حال احداث است افزود: به دلیل عدم تخصیص اعتبار این پروژه مانده است که در آخرین پیگیری مقرر شده از محل اعتبارات استانی انجام شود تا بتوانیم با توجه نیاز این اداره کل، خدمات بهتری به مردم ارائه نماییم.
وی با بیان اینکه عمر متوسطه ماشین آلات این اداره کل ۲۷ سال است گفت: ماشین آلات راهسازی و راهداری ما فرسوده است که موضوع را به استان منعکس کردیم اما به دلیل رقم پایین اعتبارات استان که فقط تخصیص اعتبارات بابت تعمیرات است، ما فقط ماشین آلات را آماده به کار می کنیم و چون عمرشان بالاست اعتبار زیادی برای نگهداری آنها لازم است.
عمیدی با اشاره به آزادراه حرم تا حرم اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه درسطح کشور ایجاد آزادراه، ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد مشارکت دولتی است و هیچ سرمایه گذاری ظرفیت شاهرود را رها نمی کند که در بیابان راه را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه ما فقط فاصله این پروژه از شاهرود به ۳۰ کیلومتر را فقط شنیدیم و ندیده این افزود: فاز نخست این بزرگراه از گرمسار تا سمنان نهایی شده و بعد از آن تا شاهرود و بعد طرحی ارائه نشده و اجازه نخواهیم داد در این فاصله ایجاد شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصادفات جاده ای گفت: سه عامل راه و راننده و وسیله نقلیه در تصادفات جاده ای نقش دارند که در سطح استان ۶۵ درصد تصادفات علت انسانی دارد که خواب آلودگی است.
وی با اشاره به اینکه اصلاح هندسی جاده عباس آباد به کاهک در دستور کار است افزود: ‌عدم‌ هندسی بودن این مسیر که از زمان دور بوده سبب تصادفات زیاد در این محور است که با اصلاح هندسی مسیر شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.
وی با اشاره به تخصیص ۹۳ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به این اداره کل عنوان کرد: این بودجه دو برابر سال قبل است که با تلاش همه همکاران محقق شده و تلاش ما توسعه شرق استان است و منتظریم زودتر ابلاغ اعتبارات سفر دور دوم ریاست جمهوری اختصاص یابد تا بتوانیم کارهای مانده را سرو سامان دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به محور شاهرود به توسکستان که توریستی و بین استانی است و مورد استقبال مردم است گفت: این محور سال گذشته جزو محورهای شریانی کشور مورد تصویب قرار گرفت تا بتوانیم از اعتبارات ملی استفاده کنیم و مطالعات آن توسط مشاورین در استان گلستان در حال انجام است که با تصویب، اعتبارات آن را پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به تقاطع سه راهی مجن در اتوبان شاهرود به بسطام اظهار کرد: این سه راهی از سال ۱۳۹۳ تا سال ۱۳۹۶، ۱۰ نفر فوتی داشته است و با توجه به اینکه این اتوبان در اختیار شهرداری بسطام بوده و آنها از عهده مخارج آن بر نمی آمدند مسئولیت از آنها ساقط و تحویل اداره کل راه شهرسازی شد و هزینه ۲۲ میلیارد تومانی برای آن تصویب شد.
عمیدی با اشاره به مشکل قطع درختان و مخالفت سازمان جنگل‌ها گفت: در آخرین رایزنی ما طرحی که کمترین قطع درخت را داشت مورد ارزیابی قرار گرفت که تاکید سازمان جنگل هاست و منتظر نظر سازمان های جنگلها هستیم که نتیجه را اعلام کنند تا پروژه را آغاز کنیم.
عمیدی به پروژه سه راهی تاش هم اشاره کرد و افزود: برای این پروژه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که قرارداد آن بسته شده و پیشرفت فیزیکی هفتاد درصدی دارد و در حال تکمیل است و با تامین قیر تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۹ کیلومتر جاده از سه راه تاش تا توسکستان توسط سازمان صنعت و معدن در حال احداث است گفت: بعد از ساخت این ۹ کیلومتر راه تحویل اداره‌کل راه و شهرسازی شرق استان خواهد گردید.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه در تمام جلسات استانداری خصوصا شورای برنامه ریزی حضور داریم و در کمیته پدافند غیرعامل استان هم عضو اصلی هستیم به تصویب ۱۹۴ پست سازمانی برای این اداره اشاره کرد و افزود: پنج معاونت برای این اداره کل دیده شده است که در اداره کل استان هم همین هاست و سه اداره شهرستان داریم که اداره راه و شهرسازی شهرستانی را داریم که در سمنان این اداره شهرستانی را نداریم.
وی همچنین با بیان اینکه در معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای چهار اداره فعال شده است اظهار کرد: وظایف حوزه راهداری ابلاغ شده که باید با سازمان راهداری منطبق شود که نیازهای حمل و نقل در چارت سازمانی دیده شده و راهداری و حمل و نقل در یک معاونت است که می توانیم در همین قالب خدمات را ارائه دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محور میامی به جیلان که دور دوم سفر ریاست جمهوری که اعتبار ۲۰ میلیارد تومان مصوب شده است افزود: ۷ کیلومتر ابتدایی این جاده روکش آسفالت می خواهد و ۷ کیلومتر بعد هم در حال انجام است که هشت میلیارد تومان اختصاص یافته که بزودی کلنگ زنی می شود و تنها کمبود بحث تامین قیر است که شرکت نفت باید انجام دهد که هنوز انجام نشده و فعالان عملیات زیرسازی و جاده خاکی در حال انجام است.
وی با اشاره به چارت سازمانی در مورد مسکن این اداره کل گفت: قبلاً ما در حوزه مسکن نیرو نداشتیم و در ادامه با ایجاد اداره کل شرق استان، سه معاونت در مسکن و شهرسازی دیده شده است که تشکیل شده است و کارگروه امور زیربنایی هم در اداره کل استان با حضور اداره کل شرق استان برگزار می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان با اشاره به اینکه ۲۵۵۱ واحد مسکن مهر در شرق استان به این اداره کل منتقل شد اظهار کرد: پیگیر مستمر هستیم که پروژه های مسکن مهر که از سال ۱۳۸۹ متوقف بوده که خیلی از این پروژه ها تبدیل به مشکل حقوقی شده است حل شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۹۰۰ واحد مسکن مهر تحویل این اداره کل شده است و بقیه مسکن ها خودمالک مشارکتی است که باید تحویل دهند که در همین رابطه ۹ پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.
عمیدی خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا پایان این ۹۰۰ واحد مسکونی را تحویل دهیم که از این تعداد، ۳۱۸ واحد مسکونی در هفته دولت امیال به بهره برداری و تحویل خانواده ها خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۳۰ دستگاه آسانسور برای مسکن مهر خریداری شده است تا مناقصه و عقد قرار داد برای نصب انجام شود گفت: یکسری بدهی در مسکن مهر است که پرداخت نشده که سبب راکد شدن پروژه‌ها شده است و از مردم درخواست داریم بدهی های خود را واریز کنند تا پروژه ها را تکمیل کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان با اشاره به مشکل آبگرفتگی در پل های جاده بدشت، سعدآباد، علی آباد و صالح آباد و رویان گفت: در اعتبارات امسال درخواست از فرمانداری جهت تخصیص اعتبار داده ایم تا هدایت آب سطحی و چاه جذبی را در این تقاطع ها داشته باشیم.
وی با اشاره به جاده دسترسی جنگل النگ افزود: چهار کیلومتر از این جاده در حوزه استحفاظی استان سمنان هست و مابقی در استان گلستان است که با توجه به رانش زمین این جاده از سوی استان گلستان چند ماه هست به علت عدم ایمنی مسدود اعلام شده است اما لکگیری در چهار کیلومتر استان سمنان با تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها