استاد حوزه:

متقین با هدایتی که از جانب خداوند دریافت می‌کنند، رستگار خواهند شد

استاد حوزه بیان داشت: متقین با هدایتی که از جانب خداوند دریافت می‌کنند، رستگار خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۶۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام سیدی در جمع کارکنان نواحی مسلم و قرارگاه شهید برونسی مشهد که در نمازخانه پادگان شهدای بسیج برگزار شد، به بیان نکات تفسیری سوره مبارکه فاتحه الکتاب و آیات ابتدایی سوره بقره پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به دو صفت رحمانیت و رحیمیت خداوند متعال، فرق این دو صفت را بیان داشت: رحمانیت خداوند، در واقع مهربانی عام خداوند است که همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد. اما رحیمیت خداوند، مهربانی خاص خداوند است که تنها شامل مومنین و متقین می‌شود.

سیدی در ادامه به بیان صفات متقین بر اساس آیات ابتدایی سوره بقره پرداخت و بیان کرد: متقین کسانی هستند که به غیب و روز آخرت ایمان دارند و نماز را اقامه می‌کنند و انفاق را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند؛ و کسانی هستند که در راه هدایت الهی قرار گرفته، به رستگاری می‌رسند.

استاد حوزه در قسمت بعدی از سخنانش با اشاره به برخی از خصوصیات منافقین، گفت: منافقین کسانی هستند که وقتی با مومنین دیدار می‌کنند، می‌گویند که ما ایمان آوردیم و با شما و اعتقاد شما هستیم، اما وقتی با شیاطین و سران کفر و شرک خلوت می‌کنند، می‌گویند بدون تردید ما با شما هستیم و نزد مومنین تظاهر به ایمان کردیم. اما خداوند می‌فرماید که این‌ها کسانی هستند که گمراهی را به جای هدایت خریدند و تجارتشان سودی نکرد و از راه حق منحرف شدند.

در پایان به مناسبت روز عرفه، با توجه دادن به اهمیت دعای عرفه بیان داشت : اگر کسی روزه مستحبی روز عرفه را بگیرد، ولی به خاطر روزه و ضعف حاصله نتواند این دعا را بخواند، برای کسب فیوضات معنوی این دعا و استفاده از مضامین بلند آن که توسط امام حسین علیه السلام به ما رسیده، بهتر است روزه مستحبی را نگیرد، ولی این دعا را بخواند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار