استاد حوزه بیان داشت: متقین با هدایتی که از جانب خداوند دریافت می‌کنند، رستگار خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۶۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام سیدی در جمع کارکنان نواحی مسلم و قرارگاه شهید برونسی مشهد که در نمازخانه پادگان شهدای بسیج برگزار شد، به بیان نکات تفسیری سوره مبارکه فاتحه الکتاب و آیات ابتدایی سوره بقره پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به دو صفت رحمانیت و رحیمیت خداوند متعال، فرق این دو صفت را بیان داشت: رحمانیت خداوند، در واقع مهربانی عام خداوند است که همه انسان‌ها را در بر می‌گیرد. اما رحیمیت خداوند، مهربانی خاص خداوند است که تنها شامل مومنین و متقین می‌شود.

سیدی در ادامه به بیان صفات متقین بر اساس آیات ابتدایی سوره بقره پرداخت و بیان کرد: متقین کسانی هستند که به غیب و روز آخرت ایمان دارند و نماز را اقامه می‌کنند و انفاق را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند؛ و کسانی هستند که در راه هدایت الهی قرار گرفته، به رستگاری می‌رسند.

استاد حوزه در قسمت بعدی از سخنانش با اشاره به برخی از خصوصیات منافقین، گفت: منافقین کسانی هستند که وقتی با مومنین دیدار می‌کنند، می‌گویند که ما ایمان آوردیم و با شما و اعتقاد شما هستیم، اما وقتی با شیاطین و سران کفر و شرک خلوت می‌کنند، می‌گویند بدون تردید ما با شما هستیم و نزد مومنین تظاهر به ایمان کردیم. اما خداوند می‌فرماید که این‌ها کسانی هستند که گمراهی را به جای هدایت خریدند و تجارتشان سودی نکرد و از راه حق منحرف شدند.

در پایان به مناسبت روز عرفه، با توجه دادن به اهمیت دعای عرفه بیان داشت : اگر کسی روزه مستحبی روز عرفه را بگیرد، ولی به خاطر روزه و ضعف حاصله نتواند این دعا را بخواند، برای کسب فیوضات معنوی این دعا و استفاده از مضامین بلند آن که توسط امام حسین علیه السلام به ما رسیده، بهتر است روزه مستحبی را نگیرد، ولی این دعا را بخواند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها