سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه برای تکمیل بیمارستان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم گفت: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان وام گرفته شده و ۴۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات ملی در اختیار است.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۸۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پزشک به اندازه کافی در کشور وجود دارد گفت: به دلیل اینکه در برخی از استان ها جذابیت ها برای حضور پزشکان وجود ندارد پزشکان تمایلی به حضور در برخی از استان ها ندارند.

جمالیان بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار دانشجوی پزشکی، ۱۴ هزار دانشجوی دندان‌پزشکی ، ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری و ۱۲ هزار دانشجوی دارو سازی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تعدادی دانشجو در رشته های پزشکی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تأکید بر اینکه زیر ساخت ها برای پذیرش بیشتر دانشجوی پزشکی فراهم نیست افزود: در صورتی که به زیرساخت های آموزشی توجه نشود می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به حوزه سلامت وارد کند.

جمالیان با اشاره به اینکه فرهنگ اهدای عضو در استان مرکزی پایین است گفت: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتند در مسیر چندین استان دارای حوادث رانندگی زیادی است و برخی از افراد در این حوادث دچار مرگ مغزی می شوند و می توان اعضای بدن خودشان را هم اهدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اهدای عضو نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد ادامه داد: هر جا مردم به کمک آمدن نتیجه مطلوب تری داشته و فرهنگ سازی خیلی می تواند در این بخش کمک کنند باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه روزانه ۳۵ نفر به دلیل اینکه نیاز به عضو دارند فوت می کنند گفت: در کنار این ۵۰ نفر هم می توانند اهدای عضو داشته باشند، بدون اهدای عضو به خاک سپرده می شوند.

جمالیان با تاکید بر اینکه برای اینکه مجوز پیوند عضو به استانی داده می شود لازم است در سال ۲۵ مورد اهدای عضو در استان انجام شود بیان کرد: علیرغم اینکه استان مرکزی متخصص های لازم را دارد در صورتی که این آمار به حد نصاب برسد مجوز یپوند عضو به استان داده می شود.

وی به مطالبات دانشگاه از بیمه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۸۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد که ۱۲۰ میلیارد تومان آن مربوط بیمه تأمین اجتماعی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تأکید بر اینکه مطالبات دانشگاه ها از بیمه ها یکی از چالش های دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور است گفت: اگر این مطالبات به موقع پرداخت نشود دانشگاه ها با چالش های جدی روبه رو می شود.

جمالیان به پروژه نیمه تمام بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات اجرای پروژه روند خوبی دارد و هفته ای یکبار جلسه پیرامون تکمیل بیمارستان تشکیل می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل بیمارستان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم خاطرنشان کرد: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان وام گرفته شده و ۴۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات ملی در اختیار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات