خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی:

مسابقه حفاظت از آب و دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت از آب و دریاچه ارومیه و با هدف تبیین اهمیت آرتمیای دریاچه ارومیه برای کودکان در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۸۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جواد زاهدی در نشست بررسی جشنواره مهراوه آب با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت از آب و دریاچه ارومیه، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه این است تا اهمیت زیست و آرتمیای دریاچه ارومیه برای کودکان تبیین شود.

وی با بیان اینکه گروه سنی مجاز برای شرکت در مسابقه نقاشی ۱۰ تا ۱۶ سال و با تکنیک آزاد است، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 30مهر آثار خود را دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند و در پایان نیز نمایشگاهی از این آثار در ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری جشنواره مهرواره آب، ادامه داد: این جشنواره در سه مرحله و با سه فراخوان در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود که یکی از فراخوان‌های این جشنواره دعای باران تا نجات آب است.

وی عنوان کرد: در این فراخوان کودکان با آداب و رسوم دعای باران آشنا شده و در عین توجه به اهمیت آب رسوم گذشتگان نیز حفظ و احیا خواهد شد و در واقع برای بهینه‌سازی مصرف آب اقدامات فرهنگی را باید از کودکی آغاز کرد و اگر این مسئله به‌عنوان یک مولفه و اصل در زندگی کودکان نهادینه نشود مشکلاتی در جامعه به وجود خواهد آمد.

زاهدی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اهمیت دادن به آب در حوزه کودکان برنامه‌ریزی کرده و امسال نگاه ویژه‌ای به موضوع آب خواهد شد تا فرهنگ‌سازی بر روی مصرف صحیح آب به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های جامعه صورت بگیرد که می‌تواند آینده جامعه و کشور را تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه کاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال است، خاطرنشان کرد: در کانون به‌هیچ‌وجه روش آموزش مستقیم وجود نداشته و تمامی آموزش‌ها غیرمستقیم بوده و برای جاری شدن مولفه‌ای در روح و ذهن کودکان از زبان هنر استفاده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: شیوه کار در کانون، تمرین زندگی بوده و هدف این است تا راه و روش زندگی و آداب و رسوم استان به کودکان آموخته شود و این برنامه با مشارکت دستگاه‌ها می‌تواند در قالب شادپیمایی در مدارس و پارک‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظرات
آخرین اخبار