امام جمعه ورزقان:

خواسته مردم ورزقان صرف فرآوری معادن در منطقه است

امام جمعه ورزقان با اشاره به اینکه مردم منطقه از خام فروشی و نبود توجه به مردم منطقه گلایه دارند، اظهارداشت: خواسته مردم ورزقان صرف فرآوری معادن در منطقه است تا با ایجاد اشتغال در منطقه شاهد توسعه ورزقان نیز باشیم.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۰۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربیجان شرقی، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی با اشاره به اینکه فاز سه مس سونگون راه اندازی شده است، افزود: دو فاز اکتشاف و استخراج آن نیز در حال فعالیت است که امیدواریم فاز بعدی آن، ذوب نیز در آینده نزدیک راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: 110 معدن بزرگ مس در دنیا داریم که دو معدن  مس سرچشمه کرمان و سونگون ورزقان بزرگترین معادن مس ایران هستند که بیش از 20 سال از مس ورزقان استخراج صورت گرفته است.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهارداشت: آنچه تاکنون در این شهرستان اتفاق افتاده است خواسته مردم نبوده و آنچه خواسته مردم است محقق نشده است چراکه خواسته مردم صرف فرآوری معادن در منطقه است.

امام جمعه ورزقان با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ممنوع بودن خام فروشی بیان کرد: نباید خام فروشی در درون کشور و از استانی به استان دیگر هم باشد چراکه انتقال آن هزینه های زیادی را بر کشور و مردم تحمیل می کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار