حجت الاسلام الهامی نیا گفت:انسان با قربانی کردن نفس در اوج کمال و بندگی خداوند تبارک قرار می گیرد. همانگونه که حضرت ابراهیم(ع) در نهایت تسلیم به امر پرودگار، از فرزندش گذشت تا فاصله‌ای بین او و پرودگارش نباشد.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۴۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

حجت الاسلام الهامی نیا استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن تبریک عید سعید قربان به بیان فلسفه این روز پرداخت و گفت: در روز عید قربان حاجی در رمی جمرات شیطان را سنگ می زند تا نماد تمام پلیدی ها را از خود دور کند و با قربانی کردن، از هوا و هوس منقطع شده و به خدا وصل شود.

وی افزود: انسان با قربانی کردن نفس در اوج کمال و بندگی خداوند تبارک قرار می گیرد. همانگونه که حضرت ابراهیم(ع) در نهایت تسلیم به امر پرودگار، از فرزندش گذشت تا فاصله‌ای بین او و پرودگارش نباشد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سال شصت هجری امام حسین(ع) حدود پنج ماه در مکه اقامت داشتند و روز عرفه متوجه شدند حکومت یزید قصد کشتن ایشان را درخانه خدا دارد، امام برای اینکه حرمت کعبه شکسته نشود، ناچار مناسک حج را مفرده انجام و از مکه خارج شدند.

وی ادامه داد: امام با این کار نشان دادند، حجی که زیر نظر حکومت ستمگری مثل بنی امیه باشد، حج محمدی(ص) نیست و امام با خارج شدن از مکه به دنیا اعلام کرد که این مراسم خشک و بی روح، ارتباطی با اسلام ندارد.

حجت الاسلام الهامی نیا خاطرنشان کرد: امام به دنیا فهماند که بنی امیه صاحب کعبه و صاحب دین را نشناخته اند؛ حجی که خدا از حضرت ابراهیم و رسول خواست تا انجام شود، این حکومت بلد نیستند  یا نمی خواهند که انجام دهند.

ارسال نظرات