وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تداوم و حفظ شعارهای انقلابی روحیه انقلابی می‌طلبد چرا که با روحیه محافظه‌کاری، غرب گرایی و لیبرالی این کار ممکن نیست.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۷۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
به گزارش بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر سید محمد حسینی  در جمع مردم شریف شهرستان بجستان که با حضور کلیه اقشار مردم و بسیجیان و مسئولین ادارات در محل مصلی این شهرستان برگزار شد، به پیام صریح مقام معظم رهبری که در عربستان و به حجاج خوانده شد، اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد و هم چنین موضوع فلسطین در صدر توجهات این پیام بوده و هست.

استاد دانشگاه تهران در ادامه به بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود: نظام انقلابی یعنی نظامی که باید همواره این روحیه انقلابی در آن وجود داشته باشد، رهبری حتی به جوانان امروز که در ۲۲ بهمن ۵۷ نبودند فرموده اند انقلاب شما یعنی این که این انقلاب متعلق به شما نیز هست فرقی نمیکند شما هم وقتی این روحیه را داشته باشید در تداوم این انقلاب موثر هستید، چون میدانید انقلاب یک حرکت مستمر است این طور نیست که بگوییم انقلاب به یک باتلاق و مرداب رسیده و دیگر تمام شده است، زیرا خواسته ما یک خواسته مکتبی و موردی و محدود نبوده است این طور نبود که مسئله‌ای جزئی باشد و وقتی که ما به ان رسیدیم دیگر تمام شود لذا شعار‌های انقلاب شعار‌های همیشه درخشان زنده و فطری است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم هشت شعار مطرح کردند استقلال، ازادی، عقلانیت، عزت، اخلاق، معنویت، اخوت و عدالت. این‌ها چیز‌هایی نیست که مربوط به یک زمان خاص باشد این‌ها همیشه بوده و همواره خواهد بود این‌ها جز ارمان‌های بلند بشری است و  تداوم و حفظ این شعار‌ها روحیه‌ای انقلابی می‌طلبد چرا که با روحیه محافظه کاری، غرب گرایی و لیبرالی نمیشود.

دکتر حسینی گفت: متاسفانه اول انقلاب ما در کنار جبهه انقلاب جبهه دیگری داشتیم که این‌ها به غربی گرایی دعوت می‌کردند که اگر متن قانون اساسی که ان‌ها اول انقلاب نوشتند را جوان‌های امروز نگاه کنند در ان چیزی از ولایت فقیه و تحول بنیادینی که مد نظر بود نخواهند دید. یک چیری را گرفتند و انرا با تغییراتی کپی کردند و آنرا به عنوان قانون اساسی قرار دادند، اما شخصیت‌هایی مثل شهید بهشتی جان خود را در این راه تقدیم کردند و قانونی نوشتند متفاوت با آنچه در دنیاست. پیاده کردن چنین اهداف متعالی و بلندی انسان‌های را میطلبد که دارای روحیه جهادی بالا باشند.

این شخصیت سیاسی در ادامه افزود در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری فرمودند که بین باید‌ها و اهداف و آرمان‌های بلندی که داشتیم تا واقعیت‌هایی که به ان دست پیدا کردیم فاصله وجود دارد علت ان چیست؟ علت ان برمیگردد به کار گزاران نظام متاسفانه برخی دولت مردان دولت‌های مختلف آن طور که باید و شاید این باور و اعتقاد را نداشتند لذا درجا زدند البته در بعضی مقاطع توانستیم به آن اهداف نزدیک بشویم، اما همیشه این گونه نبوده است.

ویدر ادامه خطاب به وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده و قضیه برجام تصریح کرد: متاسفانه در برجام آنطور که باید عمل می‌شد نشد و غربی‌ها به تعهداتشان علی رغم تعهدات ما عمل نکردند، اما مقام معظم رهبری از بدو این مذاکرات فرمودند: من نسبت به این مذاکرات بد بین هستم فلذا شرط‌هایی تعیین کردند و به مجلس هم گفتند شما هم برسی کرده و نظرات خود را اعمال کنید و شورای امنیت ملی نیز شروطی گذاشت، ولی خب در عمل چیزی که میخواستیم نشد یعنی نوعی سهل انگاری بود شاید خیلی از مردم عادی هم فکر نمیکردند این گونه بشود، ولی دیدند عملا هیچ تغییری ایجاد نشد ما با این که عدول کردیم از مواضع خودمان کوتاه امدیم و امتیاز دادیم و محدودیت برای خودمان ایجاد کردیم، اما ان‌ها از روز اول بنای ناسارگاری گذاشتند حالا بعضی‌ها میخواهند بگویند که نه از زمان ترامپ اینگونه شد نخیر زمان ترامپ بهانه بوده چرا که در زمانی که اوباما بود او هم همین شیوه را داشت و پایبند نبود اخیراً جان کری وزیر خارجه اوباما گفته مبنای ما بر این بود برجام که ایجاد شد بعد شرط بگذاریم و بگوییم شرط ماندن ما در برجام این است که در زمینه موشکی هم کوتاه بیاید و مذاکره کنید و بعد از ان در مورد مسائل منطقه مذاکره کنیم.

استاد دانشگاه افزود: هر جایی کشور‌های دنیا به این شیطان بزرگ اعتماد کردند انقلاب و کشورشان به اضمحلال رسید و نابود شد نمونه‌های آن را میتوان در کشور‌های عراق مصر و لیبی و ... دید.

دکتر حسینی انقلاب اسلامی را با انقلاب‌های دیگر کشور‌های دنیا مقایسه کرد و افزود: معروف‌ترین انقلاب‌های دنیا انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب ۱۹۱۷ اتحاد جماهیر شوروی است و بعد ببینید بعد از چهل سال آن ها چه وضعیتی داشته اند ما چه وضعیتی داریم.

استاد سیاسی در ادامه به مباحث سیاسی و وضعیت اقتصادی روز کشور اشاره ای کرد و گفت: باید دید این مشکلات اقتصادی از کجا ناشی می‌شود؟ وقتی یک عده نگاهشان به غرب است فکر کردند که اگر ما کوتاه امدیم دست از ارمان هایمان برداشتیم مشکلات اقتصادی حل میشود در حالی که این گونه نیست و به اقتصاد مقاومتی عمل نشد و اگر به جای این همه مذاکره با آمریکا با کشور‌های دنیا و غرب با کشور‌های همسایه مذاکره میکردیم قطعا موفق‌تر بودیم.

وی در پایان بیانات خود بصیرت را شاخصه مهم یک انتخابات اگاهانه و هوشیارانه دانست و گفت: به همت شما عزیزان و اجرای بند بند بیانیه گام دوم این انقلاب اسلامی به انقلاب مهدی موعود متصل خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها